- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

تابلوهای تبلیعاتی بدون مجوز در پارس آباد برچیده شود

به گزارش مغانه آنلاین، حجت الاسلام “سید سعید رشادی”، امروز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: شهرداری به عنوان متولی تبلیغات شهری مکلف است نسبت به برچیدن تابلوهای تبلیغاتی فاقد مجوز به لحاظ ایجاد آلودگی دیداری و تاثیر گذاری نامطلوب آن بر روحیه شهروندان و گرافیک محیطی به صورت جدی اقدام کند و در اجرای این طرح شورای فرهنگ عمومی را پشتیبان و حامی خود بداند.

وی بیان کرد: شهرداری پارس آباد در زمینه زیباسازی سیمای شهر، ایجاد و توسعه فضای سبز و پارک شهری اقدامات مطلوب و در خور توجهی انجام داده ولی این فعالیت ها و خدمات به لحاظ قابلیت ها و ظرفیت ها و نیاز منطقه ناکافی است.

رشادی با اعلام اینکه اجرای برخی طرح ها و کارها در حوزه شهری نیاز به بودجه و اعتبار ندارد، از شهردار خواست در زیباسازی و بهبود وضعیت مبلمان شهری از نظرها، دیدگاه ها و پیشنهادهای نخبگان، افراد متخصص و صاحب نظر، فرهیختگان و انجمن های هنری منطقه بهره گیرد.

وی بر ضرورت ساماندهی تابلوهای راهنمای شهری، کوچه ها ، خیابان ها و میادین این شهر برای مسیریابی بهتر شهروندان و مسافران تاکید کرد و ادامه داد: ناخوانا بودن و جانمایی ناصحیح و نیز فرسودگی برخی تابلوها باعث سردرگمی مردم و رانندگان می شود.

وی با اعلام اینکه نامگذاری نشدن و فقدان تابلوهای نشانی و اسامی در برخی معابر و کوچه ها، سبب سردرگمی مهمانان، رانندگان و شهروندان و همچنین ایجاد مشکلات برای دستگاه های خدمات رسان می شود، اضافه کرد: اسامی معابر عمومی و محله های هر شهر، نشان دهنده فرهنگ و هویت همان منطقه است از این رو باید در نامگذاری خیابان ها از اسامی بامسمّا و دارای بارمعنایی مثبت و نیز نام های شهداء، ائمه معصومین (ع) و شخصیت ها و چهره های ماندگار و برجسته کشور استفاده شود.

امام جمعه پارس آباد تاکید کرد: در تبلیغات شهری و محیطی شهر باید قوانین و مقررات و حقوق شهروندی رعایت شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت فضای سبز در زندگی شهری و جذب گردشگر، گفت: در ایجاد و صیانت و نگهداری از فضای سبز، کاشت نهال و نظافت محیط نباید منتظر شهرداری ماند و در این راستا مشارکت و همکاری شهروندان و ادارات مورد انتظار است.

وی شاداب سازی و با نشاط کردن محیط های اداری و مدارس را بیانگر نظم و انضباط آن دستگاه و واحد آموزشی دانست و افزود: مدیران نهادها و دستگاه های اجرایی خود را موظف به زیباسازی اداره متبوع خود کنند.

او اضافه کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی به صورت دوره ای با حضور در ادارات شهرستان، وضعیت دستگاه های اجرایی را از حیث زیباسازی، نظافت و شادابی محیط ارزیابی کرده و مدیرانی که اصول و نکات مورد نظر را رعایت کنند از تشویق این شورا برخوردار می شوند.

 

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "تابلوهای تبلیعاتی بدون مجوز در پارس آباد برچیده شود"

#1 Comment By دلسوز مغان On 2016/12/12 @ 11:44 ب.ظ

باسلام خدمت امام جمعه محبوب و دوست داشتنی و با سواد شهرمان پارس آباد از اینکه به مسایل شهر توجه دارید و مسئولان را زیر نظر گرفته اید واقعا جای شکر دارد….