- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بیمارستان های پارس آباد جوابگوی جمعیت ۲۰۰هزار نفری آن نیست

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی روز شنبه در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم پارس آبادو بیله سوار در مجلس شورای اسلامی از طرح بیمارستان ۱۶۰تختخوابی این شهرستان افزود: در حال حاضر این شهرستان دو بیمارستان فعال دارد که علاوه بر منطقه، به مردم شهرستان های مجاور و بخش هایی از استان آذربایجان شرقی و حتی اتباع جمهوری آذربایجان خدمات در مانی بهداشتی ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: عملیاتی اجرایی طرح بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پارس آباد در سال ۱۳۸۷شروع شده و در زمان حاضر حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه با نگاه ویژه دولت، در یک سال اخیر این پروژه ی ملی شتاب خوبی داشته است، ادامه داد: برای تکمیل این بیمارستان حدود ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صمدی افزود: پارس آباد مغان بعد از اردبیل، دومین شهرستان بزرگ استان است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی، وجود کشت و صنعت های عظیم مغان ، پارس، فردوس و کارخانجات تکمیلی از مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود.

او با بیان اینکه ، بیشترین سرمایه گذارهای دولت تدبیر و امید در سطح استان اردبیل، در این شهرستان و در قالب طرح های آب و خاک و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان مرزی در حال انجام است، اضافه کرد: با بهره برداری از طرح عظیم پایاب سدخدا آفرین حدود ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی و برای دهها هزار نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد می شود.

پارس آبادمغان در شمالی ترین نقطه ی استان اردبیل و کناره های رودخانه ی مرزی ارس(آراز) واقع است.