- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بیله سوار منطقه ای بکر برای سرمایه گذاری شرکت های خارجی است

آرام حلیم روز سه شنبه در دیدار سرمایه گذاران کشور ترکیه افزود: بیله سوار با ۶۸کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و داشتن گمرک بین المللی، نزدیک ترین مسیر برای واردات و صادرات انواع محصولات به کشورهای حوزه قفقاز و اروپای مرکزی است.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری حدود ۷۰۰هزار تن گندم در سطح استان تولید شد که سهم این شهرستان از این میزان ۳۰۰هزار تن است.

وی با بیان اینکه احداث بزرگراه قفقاز از سمت بیله سوار با ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار در دست مطالعه است، ادامه داد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این شهرستان به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه بیله سوار با داشتن ۱۴۰هزار هکتار اراضی زراعی و ۷۰۰هزار واحد دامی، از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور به حساب می آید، گفت: با بهره برداری از پروژه ملی عظیم پایاب سد خداآفرین ۴۳هزار هکتار به سطح زمین های زراعی آبی این شهرستان افزوده خواهد شد.

به گفته وی گمرک بیله سوار از فعالترین گمرکات کشور بوده و هم اکنون ۶۰شرکت در زمینه صادرات و واردات انواع کالا به خارج و به عکس در این گمرک فعالیت می کنند.

حلیم با بیان اینکه ما از حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه استقبال و حمایت می کنیم، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و استاندار اردبیل و نگاه ویژه دولت روحانی به سرمایه گذاران خارجی، تلاش خواهیم کرد شرکت های خارجی در صورت تصمیم به سرمایه گذاری گرفتار بوروکراسی اداری موانع و محدودیت نشوند.

وی با اعلام اینکه ادارات و دستگاه های اجرایی منطقه مکلف هستند در چارچوب قانون با سرمایه گذاران خارجی همکاری کنند، گفت: ما به سرمایه گذاران و شرکت های که قصد سرمایه گذاری در منطقه دارند ارزش قایل هستیم و از آنان استقبال می کنیم.

“رمضان ایکی کات” عضو هیات مدیره شرکت هلدینگ “آسکون” ترکیه نیز گفت: شهرستان بیله سوار از امکانات و نعمت های خدادادی فراوانی برخوردار است.

وی با قدردانی از استقبال خوب فرماندار بیله سوار افزود: بدون شک همکاری های اقتصادی تاثیر زیادی در توسعه روابط دو کشور ایران ترکیه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت آسکون از شرکت های سرمایه گذاری معتبر و بزرگ دنیاست، ادامه داد: این شرکت هلدینگ دارای برند معتبر و شناخته شده و نیز دارای شرکت های اقماری است که در زمینه های پتروشیمی، انرژی ، صنایع تبدیلی کشاورزی فعال بوده و تاکنون در کشورهای مختلف اروپایی و آسیای مرکزی سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایرنا، سرمایه گذاران ترکیه ای پس از دیدار و مذاکره با آرام حلیم فرماندار بیله سوار به اتفاق وی و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان از گمرک و بازارچه مرزی بیله سوار دیدن کردند.

به گزارش مغانه، “ارشان پولات” رئیس هیات مدیره شرکت erpo group ترکیه “یوسف خوش طینت” عضو اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران در امور ترکیه و دکتر “رضا صولت پتلو” عضو مجمع کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی، مدیر گروه امور ترکیه و قفقاز نیز در این نشست حضور داشتند.

۶ ۰۸۸ ۶ ۰۹۴ ۶ ۰۹۸ ۶ ۰۹۹ ۶ ۱۰۱ ۶ ۱۰۳