امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 13th, 2014 12:17 | کد خبر : 4416 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بیله‌سوار بیشترین خسارت خشکسالی را دیده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: شهرستان بیله‌سوار بیشترین خسارت را از محل خشکسالی سال زراعی جاری دیده که باید بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

636b3ac00222d9d8e391144719999336

علی اسلامی در جریان بازدید از خسارت وارده از مزارع شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با کاهش 48 درصدی بارندگی‌ها در شهرستان بیله‌سوار که قطب کشاورزی به شمار می‌رود بیشترین خسارت به زارعان و فعالان بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده که این امر نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: براساس آمار اداره کل هواشناسی استان اردبیل ما با یک کاهش چهار درصدی بارندگی نسبت به سال قبل و 26 درصد کاهش نسبت به دراز مدت روبه‌رو هستیم به طوریکه در یک سال اخیر استان اردبیل جز مناطق آسیب‌دیده از محل خشکسالی است که خسارت‌های وارد شده در بخش کشاورزی بسیار مضاعف است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطر نشان کرد: 157 هزار هکتار از زراعت این منطقه به شکل دیم است که بیش از 36 هزار هکتار آن خسارت کلی دیده و ما سعی می‌کنیم از طریق صندوق بیمه کشاورزی بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با توجه به مصوبه مجلس تسهیلات پرداختی به کشاورزان به مدت سه سال استمهال شده که امیدواریم زارعان با دغدغه‌ای کمتر نسبت به تولید محصولات در سال‌های آینده تلاش و جدیت کنند تا با پوشش بیمه‌ای و تولید محصولات متناسب با اقلیم منطقه بتوانند بیشترین و با کیفیت‌ترین محصول را تولید کنند.

وی بیان کرد: در این شهرستان کاهش بارندگی‌ها محسوس بوده به طوریکه به نسبت سال گذشته 36 درصد و نسبت به مدت طولانی و نرمال 48 درصد کاهش بارندگی در شهرستان بیله‌سوار اتفاق افتاده است.

اسلامی یادآور شد: سعی و تلاش ما بر این است تا حرکت‌های مثبت و سازنده‌ای را در کاهش معضلات و مشکلات مربوط به خسارت وارده در بخش کشاورزی شاهد باشیم که در این زمینه خود زارعان نیز می‌توانند اقدامات مثبتی را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی اوایل سال و وزش تندبادهای شدید در مناطق مختلف خسارت‌های زیادی را به همراه داشته که با همکاری سازمان مدیریت بحران تلاش می‌‌کنیم بخشی از این نارسایی‌ها و خسارت وارده را جبران کرده و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

نظرات