امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 6th, 2014 7:11 | کد خبر : 4898 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بیش از 90درصد کلزای استان در دشت مغان تولید می شود

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اردبیل گفت: بالغ بر 90درصد محصول دانه روغنی کلزای استان اردبیل در مناطق دشت مغان و عمدتاً در پارس آباد استحصال می شود.

81155904-5680907

به گزارش روز جمعه مغانه، “لطف الله نامور” در بازدید از مراکز خرید کلزا در شهرستان پارس آباد،افزود: امسال به منظور خرید محصول کلزاکاران، 12 مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سطح استان دایر شده است.
وی افزود: این مراکز، آماده خرید محصول کلزای کشاورزان با دو درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت به نرخ مصوب 19 هزار ریال به منظور تحویل به کارخانجات روغن کشی طرف قرارداد هستند.

وی، پیش بینی کرد در سال زراعی جاری حدود 16 هزار تن محصول کلزا به ارزش 300 میلیارد ریال توسط مراکز فعال استان خریداری شود.

او، به ضرورت احداث کارخانه روغنی کشی مدرن در استان اردبیل تاکید و بیان کرد: به علت فقدان چنین کارخانه ای، محصول کلزای تولیدی استان با صرف وقت و هزینه ای قابل توجه به استان های مختلف کشور ارسال می شود.

وی رطوبت در کلزا را یکی از مشکلات مهم در خرید و نگهداری این محصول دانست و از کلیه کشاورزان کلزاکار استان خواست دانه روغنی کلزا را با کمترین رطوبت برداشت کنند تا در حمل و نگهداری آن مشکلی پیش نیاید.

 

نظرات