امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 6th, 2016 5:09 | کد خبر : 18879 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بیش از ۳۶۰۰ هکتار اراضی دشت فتحعلی واگذار می‌شود

فرماندار شهرستان پارس آباد از واگذاری کل اراضی طرح دشت فتحعلی به مساحت ۳۶۵۸ هکتار برای ۱۶ قشلاق در ۶ پلاک برای عشایراین شهرستان خبر داد.

به گزارش مغانه به نقل از تسنیم، اکبر صمدی امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نحو واگذاری طرح اراضی دشت فتحعلی با حضور مدیران استانی وشهرستانی افزود: با واگذاری اراضی و افتتاح پمپاژ دشت فتحعلی، شاهد افزایش چشمگیر تولیدات کشاورزی و باغی و میزان درآمد مردم منطقه خواهیم بود.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان پارس آباد پروژه پمپاژ دشت فتحعلی را از طرح‌های عظیم ملی دانست و افزود: دولت برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده است.

وی همچنین به پروژه واگذاری اراضی دشت فتحعلی به خانوارها و بهره‌برداران قانونی واجد شرایط اشاره کرد و افزود: طرح واگذاری طرح بسیار ارزشمندی است و در واگذاری زمین‌های این قشلاق قانون و دستورالعمل ابلاغی ملاک عمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه روستای عمران آباد اولین واگذاری اراضی طرح دشت فتحعلی خواهد بود، بیان کرد: واگذاری اراضی برای هر نفر ۴هکتار بوده و اولویت اول با بهره بردار قانونی به صورت عملی در شهرستان انجام می‌شود.

صمدی با اشاره به اینکه اولویت بعدی با بهره بردار عرفی خواهد بود، اضافه کرد: به زودی با واگذاری زمین به افراد حائز شرایط شاهد اجرای اولین مرحله این طرح بزرگ و مهم خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بزرگترین پروژه ملی موسوم به طرح پمپاژ دشت فتحعلی پارس آباد در شمال استان اردبیل آماده بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد : پمپاژ قشلاق دشت فتحعلی از طرح های بسیار مهم استان و کشور محسوب می شود که با تکمیل و بهره برداری به صورت ناخالص افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دیم و مرتعی و به صورت خالص بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار شامل ۲ هزار هکتار باغی و مابقی نیز زمین زراعی تحت پوشش سامانه آبیاری مدرن قرار خواهد گرفت.

فرماندار پارس آباد با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه عظیم بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است, بیان کرد: اجرا و استفاده از این طرح را می توان به عنوان پایلوت در شهرستان پارس آباد برای طرح بزرگ ۶۲ هزار هکتاری خداآفرین در نظر گرفت.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

کی انشاالله