امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 26th, 2015 7:36 | کد خبر : 11722 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بودجه ۱۷۲میلیاردی شهرداری پارس آباد/ توسعه و تجهیز تفرجگاه ساحلی از مطالبات اصلی مردم/ احداث پارک بانوان در آینده نزدیک

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد بودجه مصوب و پیشنهادی سال ۹۴شهرداری این شهر را ۱۷۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تلاش مضاعف و شبانه روزی سعی خواهیم کرد بیش از این رقم در حوزه های مختلف عمرانی، خدماتی، فضای سبز به شهروندان خدمات ارائه دهیم.

به گزارش مغانه، حسن حسین اوغلی در مصاحبه با نمایندگان رسانه های جمعی در پارس آباد افزود: پارسال بودجه شهرداری پارس آباد ۱۴۱میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال تعیین شده بود که توانستیم با وحدت و همدلی میان اعضاء و همت مجموعه شهرداری اکثر قریب به اتفاق برنامه های تدوین شده را عملیاتی و اجرایی کنیم.
وی حذف وام ۴۰۰میلیونی مسکن و حق بیمه ساختمانی در دولت یازدهم را عامل اصلی کاهش میزان ساخت و ساز مسکن دانست و اظهار کرد: با وجود حذف حق بیمه ساختمانی، به علت پرداخت نکردن تسهیلات ارزان قیمت مسکن، رکود ساخت و ساز همچنان مشهود است به طوریکه شهرداری در دو ماه گذشه تنها ۱۶فقره پروانه ساخت صادر کرده که این منجر به کاهش شدید درآمد این نهاد شده است.
وی تعداد کسبه و اصناف دارای پروانه کسب این شهر را شش هزار و ۸۲۴مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد نیز در مدت یاد شده ۵۲نفر برای پرداخت عوارض به شهرداری مراجعه کرده اند.
حسین اوغلی ساخت و سازهای غیر مجاز در گذشته را از مشکلات اساسی منطقه دانست و اضافه کرد: ۷۰درصد ساختمان ها در شهر پارس آباد در قالب ۳۴محله به صورت غیرقانونی و بدون مجوز احداث شده که این خدمات رسانی مطلوب و بهتر به شهروندان را مختل کرده است.
او با اعلام اینکه از ۳۰درصد مردم عوارض اخذ و برای ۱۰۰درصد شهروندان خدمات ارائه می کنیم، ادامه داد: در حال حاضر با پدیده زشت ساخت و سازهای غیر قانونی به شدت برخورد می شود.
وی با اشاره به فعالیت های شورا و شهرداری پارس آباد در یکسال گذشته گفت: شهرداری در این مدت در بخش های عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری و اموراداری طرح ها و برنامه های مهمی به مرحله اجرا درآورده است .
او ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز را از طرح های اولویت دار شهرداری ذکر و بیان کرد: خاکبرداری کامل و کاشت چمن کمربندی شهر از میدان ترمینال تا ورودی اجیرلو، میدان آزادی ، میدان امام حسین(ع) تا بالابیگلو، خیابان جمهوری، بلوارهای زیتون، خیابان شورا از اقدامات خوب شهرداری در این راستاست.
وی جدول گذاری تمام پارک ها و بوستان هایی که احتمال داده می شد از سوی افراد سودجو تصرف شود از دیگر اقدامات موثر شهرداری عنوان کرد و گفت: این اقدام علاوه بر تحول و دگرگونی سیمای شهر، جلوی دست اندازی ها به فضاهای سبز و پارک های شهری را گرفته است.
وی از احداث پارک شهر با نام خلیج فارس در محله آزادگان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون حدود ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همزمان با پارک محله شاهین تا آخر تیرماه افتتاح می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد نصب LEDدر ورودی های شهر را از ابتکارات خوب شهرداری ذکر کرد و افزود: نصب این LED ها زیبایی خاصی به ورودی های شهر بخشیده است.
توسعه و تجهیز تفرجگاه ساحلی از مطالبات اصلی مردم
حسین اوغلی توسعه و تجهیز و استفاده از تفرجگاه ساحلی ار از مطالبات و خواسته های اصلی مردم منطقه دانست و گفت: به لحاظ پاره ای مسایل و مشکلات آنچنان که باید از این امکانات و چشم اندازها و طبیعت بکر پیرامون آن، مردم منطقه و مسافران و گردشگران نتوانسته اند آنطور که خواهند استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تجهیز و توسعه این پارک به توسعه و رونق صنعت توریسم و جذب گردشگر، شناسایی قابلیت ها و توانمندی ها ی منطقه و در نهایت افزایش درآمد مردم می تواند کمک شایانی کند، ادامه داد: قرار گرفتن این پارک در نوار مرزی و کناره های ارس ، عدم فنس کشی و مشخص نشدن حریم قانونی پارک و عدم همکاری دستگاه های ذیربط باعث رکود این تفرجگاه شده است.
وی با بیان اینکه برای رفع این معضل و مشکل سند مالکیت پیگیری ها اقدامات خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: برای توسعه و تجهیز و رونق این پارک مذاکراتی با سرمایه گذار خارجی انجام داده ایم اگر نهایی شد توسط سرمایه گذار خارجی و در غیر این صورت خود شهرداری برای تجهیز و نصب امکانات مورد نیاز اقدام خواهد کرد.
احداث کمربندی دوم حد فاصل ورودی اجیرلو تا کارخانه قیزیل وش
رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد از احداث کمربندی دوم حد فاصل ورودی اجیرلو تا کارخانه قیزیل وش خبر داد و ابراز امیدواری کرد: احداث این کمر بندی به طول ۵/۴کیلومتر حداکثر تا یک ماه آینده از سوی اداره راه و شهرسازی عملیاتی شود.
وی پل گذاری بسیاری از محلات و میاددین شهری، تجهیز کارخانه آسفالت و راه اندازی کارگاه تولید مصالح، جدول گذاری بسیاری از پارک ها، خیابان ها و کوچه ها ، آسفالت کوچه های پشت بازارچه تیموپور را از اقدامات و توفیقات بزرگ شهرداری عنوان کرد و گفت: لکه گیری و آسفالت خیابان های شهید صفایی، خیابان پست، خیابان روبروی فروشگاه رفاه، کمپ پارس در اولویت برنامه های شورا و شهرداری قرار دارد.
وی احداث ترمینال مسافربری را از نیازهای اولویت دار منطقه ذکر کرد و افزود: این ترمینال در نزدیکی مسکن مهر و در زمینه به مساحت دو هکتار احداث خواهد شد .
به گفته وی با حمایت مسوولان استانداری از جمله معاون عمرانی استاندار اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است که در صورت احداث و بهره برداری از آن علاوه بر کاهش بار ترافیک شهری، شاهد تحول اساسی و عمران و آبادانی هرچه بیشتر شهرمان خواهیم بود.

تاسیس بانک شهر و احداث پارک بانوان در پارس آباد
وی تاسیس و راه اندازی بانک شهر را از یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام شورا و شهرداری بیان کرد و گفت: افتتاح بانک شهر علاوه بر ایجاد کارآفرینی و توسعه و عمران و همچنین سازندگی شهر، زمینه ساز بالندگی و توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های تخصصی در این شهر خواهد شد.
او همچنین از احداث اولین پارک ویژه بانوان در شهرک توفیقی خبر داد و تصریح کرد: این پارک که پیمانکار آن نیز مشخص شده به زودی در زمینی به مساحت بالغ بر یک هکتار احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در نصب علایم راهنمایی و نامگذاری کوچه ها، خیابان ها و میادین و بلوارها ضعیف عمل شده است، اضافه کرد: برای رفع این مشکل برنامه های خوبی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اختلاف شدیدی میان اعضای شورا وجود ندارد ، گفت: سعی می کنیم با وحدت و همدلی و فارغ از جناح بازی و باندبازی به وظایف و مسوولیتی که داریم جامه عمل بپوشانیم.
وی با تاکید براینکه تمامی اعضای شورا به عهد و پیمانی که در ابتدای کار با مردم بسته اند وفادار و پایبندند، ادامه داد: کارهایی که در این مدت انجام داده ایم و وضع موجود ما را قانع و راضی نمی کند چرا که معتقدیم مردم شریف این منطقه لایق و شایسته بهترین ها هستند و بستر و ظرفیت برای کار و خدمات بیشتر و مطلوبتر فراهم است.
حسین اوغلی با بیان اینکه انکار خدمات و تلاش ها شورای ادوار گذشته کمال ناانصافی است گفت: از تمام اعضای شوراهای قبلی که در حد وسع و توان خود برای آبادانی و عمران این شهر مرزی و ولایت مدار زحمت کشیده اند قدردانی می کنم.

اخبار مرتبط

نظرات

مهدوی

با تشکر فرواران از تلاش و خدمات شورای شهر، خواهشمندیم پیگیری کنید تا زباله های سطح شهر هر روز و در وقت مقرر جمع آور و حمل و به وضعیت جوب ها رسیدگی شود.

روحی سید ولی

بنده به صداقت و پاکدستی آقای حسین اوغلی ایمان دارم و مطمئنم در دوره بعدی با رای بیشتر نسبت به دوره فعلی در انتخابات شورا پیروز خواهد شد. این راهم می دانم که برخی از اعضا خیلی مرموز و دنبال منافع خود هستند.

ناشناس

در چاه را میشه بست ولی دهان مردم را نمیشه بست/ متاسفانه برخی ها بدون ترس از خدا و آخرت به دنبال تخریب و تهمت زنی هستند . خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.

دلسوز مغان

سلام جناب سید ولی روحی عزیز کارنامه اعمال اعضای شورای شهر پارس آباد برای عموم معلوم است جنابعالی با کدوم معیار از پیروزی حسین اوغلی در انتخابات آینده سخن می گویید؟؟؟؟؟؟؟؟

شهروند

تا شهروندانی مثل مهدوی و سید ولی هستند ما مظلوم خواهیم بود

جعفر

ما اهالی کمپ پارس از جناب اقای حسن حسین اوغلی متشکریم که قول آسفالت محله را در مصاحبه مطبوعاتی داده اند خداوند به شما توفیق دهد .بی صبرانه منتظر آسفالت کاری خیابان و کوچه این محل هستیم .جمعی از اهالی کمپ پارس

دلسوز مغان

گفتن نام پارس آبادمغان برای خیلی شاید آسان باشد اما دیدنش برای هر انسانی افسوس های فراوانی را به دنبال دارد.کدام مسئول دلسوزی وجود دارد به گفته های من نوعی گوش کند.به یگانگی خدای هستی منطقه مغان در سطح کشور از معدود شهرهایی است بعلت موقعیت خاصی که دارد فقط جای پیشرفت و توسعه را در کارنامه خود کم دارد…توجه دقیق به منطقه مغان علی الخصوص به شهر پارس آباد کمک ویژه ای را در اقتصاد کشور بازی خواهد کرد.برنامه ریزی مناسب از سوی مسئولان کشوری نه تنها باعث رشد و توسعه منطقه خواهد شد بلکه باعث تولید ملی را در بر خواهد داشت…امیدوارم با عنایت خدای متعال و توجه مسئولان کشوری منتظر رشد وشکوفایی مغان عزیزمان باشیم……….