امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : دسامبر 3rd, 2016 6:51 | کد خبر : 19986 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بهسازی باند فرودگاه پارس آبادمغان ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار پارس آبادمغان گفت: در حال حاضر طرح بهسازی و توسعه باند فرودگاه این شهرستان ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت مساعد شدن شرایط جوی ظرف ۱۵روز کاری این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش مغانه آنلاین، اکبر صمدی عصر امروز شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تنها پنج درصد این پروژه که شامل بخش پایانی آسفالت لایه سوم می باشد به خاطر سردی هوا باقی مانده است.

وی با عذرخواهی از مردم منطقه بابت تاخیر در آماده سازی باند فرودگاه پارس آباد، ادامه داد: این پروژه هیچ گونه مشکل و محدودیتی از نظر منابع مالی و فنی و اجرایی ندارد و تنها علت به تعویق افتادن زمان تکمیل طرح ، افت دمای هوا و بارندگی  است.

وی اظهار کرد: برای انجام عملیات آسفالت باند فرودگاه باید دمای هوا دست کم به ۲۰درجه سانتی گراد بالای صفر برسد که در صورت قطع بارندگی و افزایش دما، ظرف ۱۵روز آخرین لایه آسفالت ، خط کشی و رنگ آمیزی باند و “فلایت چک” دستگاه های کمک ناوبری به اتمام رسیده و فرودگاه آماده افتتاح خواهد بود.

صمدی با اعلام اینکه تمام تلاش ما این است که کلیه ی طرح ها و پروژه ها از جمله بهسازی باند فرودگاه به صورت کارشناسی شده و مطابق با استاندارد و رعایت شاخص ها و معیارها و اصول فنی اجرا و تکمیل شود، گفت: در توسعه و بهسازی باند فرودگاه پارس آباد به هیچ عنوان دنبال تبلیغات نیستیم و اگر غیر از این بود می توانستیم این فرودگاه را ماه ها قبل به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر دنبال حرکت های تبلیغاتی و انتخاباتی بودیم در این شرایط نامساعد جوی و دمای پایین هوا هم می توان بدون توجه به بحث فنی، امنیت پرواز و ایمنی فرودگاه ، در عرض هفت روز پروژه بهسازی باند فرودگاه پارس آباد را تکمیل کرد ولی چنین اقدامی خیانت بزرگی به مردم منطقه ، بیت المال و کشور است.

وی اعتبار بهسازی و توسعه سطوح پروازی و باند فرودگاه پارس‌آباد را۱۷۰میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: باند فرودگاه پارس‌آباد ۴۵متر عرض و دو هزار و۵۰۰ متر طول داشت که طی این عملیات طول آن به دو هزار و ۸۰۰ متر افزایش یافت.

به گفته وی، با این بهسازی PCN باند به عدد ۳۱ رسید تا امکان نشست و برخاست برای هواپیماهای متوسط مانند فوکر ۱۰۰، MD و ایرباس ۳۲۱ فراهم شود.

وی از راه اندازی سامانه سرمایشی و گرمایشی در ترمینال فرودگاه، اجرای طرح تاکسی وی، محوطه سازی و دیوار کشی و دیگر زیرساخت ها در فرودگاه پارس آباد خبر داد و گفت: از سرگیری فعالیت و رونق فرودگاه پارس آباد یکی از مطالبات اصلی این شهرستان است.

فرودگاه پارس آبادمغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

اخبار مرتبط

نظرات