امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 13th, 2015 9:29 | کد خبر : 9254 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بلاتکلیفی دانشجویان دبیری زبان انگلیسی دانشگاه آزاد پارس آباد

بابک آدیگوزلی/ مغانه- دانشجویان کاردانی رشته دبیری تربیت معلم زبان انگلیسی ورودی سال 91 به خاطر ندانم کاری و اشتباه دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد همچنان بلاتکلیف و معطل هستند.

جمعی از این دانشجویان در گفت و گو با خبرنگار مغانه اظهار کردند: به لحاظ اینکه اولین ورودی این رشته بودیم در کلیه ترم ها، خود دانشگاه برایمان انتخاب واحد کرده که با موفقیت واحدهای انتخابی را گذارنده ایم.

این دانشجویان ادامه دادند: به ما گفته شده بود، ترم تابستان امسال آخرین ترممان است و از این رو پس از آنکه در همه دروس ارائه شده نمره فبولی گرفتیم در شهریور 93 برای انجام مراحل فارغ التحصیلی و اخذ مدرک کاردانی اقدام کردیم.

این عده خاطر نشان کردند: وقتی برای انجام امورات فارغ التحصیلی به دانشگاه مراجعه کردیم مسوولان مربوطه گفتند در ترم اول باید 15واحد به شما می دادیم که اشتباهاً 20واحد برایتان انتخاب کردیم.

دانشجویان معترض با بیان اینکه ما از این اظهارات بسیار شگفت زده و متعجب شدیم و با اعلام اینکه جالب این است که کسی این اشتباه و تقصیر را گردن نمی گیرد و دیگری را در این قضیه مقصر می داند، افزودند: با وجود گذشت حدود 5ماه، هنوز تکلیف ما را مشخص نکرده اند و در بلاتکلیفی به سر می بریم و به عبارتی نه دانشجو هستیم و نه فارغ التحصیل.

یکی از این دانشجویان که کارمند آموزش و پرورش است، می گوید: دانشگاه آزاد پارس آباد از تحویل مدرک فارغ التحصیلی استنکاف می ورزد و به همین خاطر نه می توانم در مقطع بالاتر ادامه تحصیل دهم و نه می توانم از مزایای آن در اداره متبوع برخوردار شوم.

این افراد بیان کردند: به نظرمان مسوولان دانشگاه آزاد با این کار، به فکر و دنبال این هستند که پول بیشتری از دانشجویان بلاتکلیف دریافت کنند.

این دانشجویان با طرح این سوال که چرا تاوان و تقاص اشتباه و ندانم کاری مسوولان دانشگاه آزاد را ما دانشجویان بیچاره پس بدهیم، افزودند: با وجود گذشت چندین ماه، هنوز به مراجعات پی در پی و اعتراض کتبی ما پاسخ قانع کننده ای داده نشده است و فقط به این بسنده می کنند که موضوع را به کمیسیون موارد خاص ارجاع دادیم و معلوم نیست کی پاسخ داده شود.

این عده تصریح کردند: مسوولان دانشگاه آزاد پارس آباد به جای اینکه با نصب بنر در نقاط مختلف شهر، پز ایجاد رشته های کارشناسی ارشد در این واحد را بدهند به داد این دانشجویان بلاتکلیف برسند و مشکل آنان را حل کنند.

به گزارش مغانه، دانشجویان کاردانی رشته دبیری تربیت معلم زبان انگلیسی ورودی سال 91، نخستین گروه نیستند که به خاطر سهل انگاری و ندانم کاری واحد پارس آباد با مشکل مواجه می شوند چرا که در گذشته دانشجویان برخی رشته ها نیز با چنین معضلی دست به گریبان بودند که با پرداخت پول تحت عنوان شهریه و سرگردانی از این مشکل خلاص شدند.

اخبار مرتبط

نظرات

اسماعیل

واقعا که مقطع کاردانی برای پارس آباد بیش از سه چهار رشته اضافه است چه برسد مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد. البته اساتیدی هستند که لیاقت و شایستگی شان بیش از حد می باشد اما حق التدریس چند واحدی به زور می دهند.

با عرض سلام ، ادب و احترام به مسئولین وب سایت خبری مغانه و علی الخصوص از گزارش جالب و قابل تامل مهندس بابک آدیگوزلی که زحمت انعکاس چنین خبرهای را همیشه به دوش می کشند. هر تک تک ما در دوران زندگی مان تجربه شب های امتحان را به یاد می آوریم و با هزار یک مشکلات که پایان ترم شود و منتظر دریافت مدرک تحصیلی تا به جمع فارغ التحصیلان پیوسته و دنبال استخدامی ها باشد اما در چنین وضعی واقعا مغز انسان از کار می افتد که خدایا من باید چه کنم؟؟

دانشجو

درسته اقدام به فارغ التحصیلی نشده ایم اما نامه ای داده اند که با آن میشه کارشناسی ثبت نام کنیم.و از زیر بنا مشکل شده خدا میداند کارشناسی چطور می شود؟ خدا ما را عاقبت بخیر کند ممنون خاطر این خبر

عباسعلی ایمانزاده

با سلام خدمت برادر عزیز آقای آدیگوزلی که در مورد مشکلات رشته زبان انگلیسی در دانشگاه سراسر مشکل آزاد اسلامی پارس آباد نوشته اند عرض می دارم که بنده در مهر 91 از بدلیل اتمام ماموریت به آموزش و پرورش انتقال یافتم و از آن تاریخ به بعد از رشته هایی که در این دانشگاه ایجاد شده و یا تغییر گرایش یافته کاملا بی خبرم. تا جایی که من به یاد دارم رشته زبان در زمان مدیریت بنده در گرایش دبیری نبود و بعد از انتقال بنده این موضوع اتفاق یافته و مسئولین کنونی بخاطر فرافکنی که از قدیم الایام در بین ما مسئولان مد شده این حرف را می زنند. درسته که بنده نیروی آموزش و پرورش بودم اما شیوه مدیریت بنده لازم به تعریف و تمجید نیست و در دید اعیان است. بهتر است مسئولین دانشگاه بدون فوت فرصت برای حل مشکل دانشجویان اقدام لازم را مبذول دارند زیرا که این اشتباه دانشگاه از معاونت کنونی آن گرفته تا مدبر گروه و مسئول آموزش.

واقعا جای تاسف دارد عدم بی کفاتی برخی مدیران در منطقه باعث شده است که افراد منطقه دیگر هیچ اعتمادی به مسئولین نداشته باشند و بی اعتمادی به مسولین برابر با عدم پیشرفت منطقه می باشد

ramin

بابک جان
آی جان آی جان

سعید

سلام ببخشید میدونید که کی کارشناسی رشته دبیری تربیت معلم زبان انگلیسی به دانشگاه پارسابادمیاید اگه اطلاعی دارید لطفا بگید مرسی