امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 30th, 2015 7:49 | کد خبر : 8936 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بسته های فرهنگی در مناطق مرزی توزیع می شود

نماینده دفتر نشر معارف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: به همت دفتر نشر معارف نهاد رهبری بسته‌های فرهنگی در مناطق مرزی کشور توزیع می شود.

به گزارش مغانه به نقل از آران مغان، سید عقیل ابراهیم‌زاده پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس آباد در تشریح اهداف دفتر نشر معارف مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سطح کشور، با بیان اینکه نهاد نمایندگی رهبری در باب معارف اسلامی پیشتاز مباحث فرهنگی است، افزود: دفتر نشر مقام معظم رهبری امروز افتخارش این است که در جهت فعالیت‌ها و اقدامات تأثیرگذار در حوزه چاپ و نشر، 14 هزار جلد کتاب از 900 ناشر در دایرة‌المعارف اسلامی جمع آوری و به چاپ رسانده تا امکان ارائه آثار مطلوب در اختیار اهل علم و معرفت فراهم آید.

وی با بیان اینکه به همت نشر معارف تاکنون 22 فروشگاه در سطح کشور دایر شده است، از راه اندازی نمایندگی نشر معارف در سطح استانها خبر داد و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی که غرب علیه جوانان این مرزوبوم به راه انداخته، در مقابل این هجمه ها هدف ما این است که در مراکز استانها دفتری به نام نمایندگی نشر معارف افتتاح کرده و بعد آن را به سوی شهرستانها گسترش دهیم.

ابراهیم زاده از ارائه بسته‌های فرهنگی نشر معارف در مناطق مرزی خبر داد و گفت: در صورت همکاری مسئولان استانی این نهاد علاقمند است به کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان که بیش ترین مرز را با شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی دارد در قالب انتشار و توزیع کتاب‌های متنوع ارائه خدمات کند.

نماینده دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: ما توانایی این را داریم که قرآن را به سه زبان روسی، انگلیسی و ترکی ترجمه و چاپ کرده و بصورت آزمایشی آن را در اختیار اتباع کشورهای همسایه قرار دهیم.

وی با بیان این مطلب که دفتر نشر معارف در آینده نزدیک برنامه ای برای تاسیس کتابخانه برای هر 20 هزار نفر در شهرها تدارک دیده است، یادآور شد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از منویات مهم مقام معظم رهبری است و در پا توق کتاب دغدغه های ایشان در این خصوص لحاظ شده و سعی بر این است تا علاقمندان بتوانند با کمترین هزینه از این موهبت استفاده لازم را ببرند.

ابراهیم زاده به انتشار کتاب‌های قرآن، مفاتیح، نهج‌البلاغه، تفاسیر، رساله مقام معظم رهبری و دیوان حافظ در قطع جیبی اشاره کرد و اظهار داشت: تولید این کتاب‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو شده به طوری که این مجموعه و فعالان فرهنگی به عنوان افسران جنگ نرم تلاش‌شان بر این است تا امکان مقابله با تهدیدهای غربی ها از جمله ماهواره فراهم آید.

این مسئول ادامه داد: نشر معارف با چاپ رساله مقام معظم رهبری در قطع جیبی تلاش کرده تا بهترین و مؤثرترین احکام اسلامی را از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان کنیم تا امکان رجوع و استفاده از آن فراهم آید.

ابراهیم زاده همچنین از برگزاری 57 پرسمان معارف دانشجویی در پاسخ به شبهات در حوزه ها و دانشگاههای کشور خبر داد و از مسئولین خواست در این زمینه یاری گر این نهاد باشند.

نماینده نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه استان اردبیل منطقه ای کشاورزی بوده که نیمی از آن را فصل بیکاری و فراغت تشکیل می دهد، افزود: برنامه ریزی ما این است که با شکل دادن کتابخانه‌ها و غرفه‌های فرهنگی (پا توق کتاب) در استان اردبیل، اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح دبیرستان و دانشگاه این استان پر شود.

وی افزود: در استان اردبیل یک دفتر نمایندگی نشر معارف وجود دارد که تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک این نمایندگی در سایر شهرهای این استان گسترش یابد.

ابراهیم زاده همچنین با بیان اینکه مرکز نشر معارف مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی “روشنا” کرده است، گفت: این مرکز در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر امر کتاب و کتابخوانی با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی اقدام به طراحی و اجرای مسابقه کتابخوانی روشنا کرده است.

وی در ادامه به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت این نامه تصریح کرد: نامه معظم له همانند نامه حضرت امام(ره) به گورباچف منشأ خیزش‌های جدیدی در غرب بویژه در بین جوانان کشورهای اروپایی خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم از شهدا است و همواره نیز مدیون خون آن ها هستیم، و امروز وظیفه ماست که با مدیریت جهادی خدمتگزار مردم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در اردبیل و سایر مراکز استانی، مراکزی برای فروش کتب مذهبی این نهاد با عنوان پاتوق کتاب راه اندازی کرده است که عموم مردم، دانشجویان و دانش آموزان منطقه می توانند با خرید کتاب از این مرکز از تخفیف ویژه ای برخوردار شوند.

 

اخبار مرتبط

نظرات