امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 19th, 2014 11:13 | کد خبر : 5370 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برگزاری همایش محیط زیست در اصلاندوز / شکارچیان اصلاندوز به جمع همیاران محیط زیست پيوستند

همایش محیط زیست با موضوع کارگاه آموزشی هم اندیشی در مورد تالابها در اصلاندوز برگزار شد.

81135165-5645693

به گزارش مغانه، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در این همایش، به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه برای حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: نباید داشته ها و ثروت های طبیعی مان را نابود کنیم،برای اینکه حفظ طبیعت برای حفظ انسان ضروری است.

“سیدرضا موسوی” نقش مردم را در احیای تالاب‌ها موثر دانست و تصریح کرد: دانش فنی کارشناسان در کنار برنامه‌ریزی و عزم نیروهای‌ اجرایی احتیاج است تا در کنار آنها مردم و بهره‌مندان منطقه‌ای با آموزش‌های لازم به اهمیت موضوع پی‌ ببرند.

موسوی برگزاری کارگاههای آموزش هم اندیشی ،توانمندسازی جوامع محلی در مورد تالابها و نقش اهمیت آن در محیط زیست را از رویکرهای مهم حفاظت محیط زیست عنوان کرد.

ابراهیم فتایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز به اهمیت فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مردم تاکید کرد و گفت: اگر مردم از آگاهی‌های لازم برخوردار نباشند، نمی‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند. همه می‌دانیم که برداشت بی‌رویه، تغییر اقلیم و توسعه بیابان‌زایی از جمله عوامل مهم نابودی تالاب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تالابها برای تامین نیازهای انسان مفید است گفت:هدف از برگزاری این همایش اهمیت دادن به حفاظت از محیط و طبیعت توسط مردم است تا بتوانند زیستگاهها و محیط زیست را بخوبی حفاظت کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دنیا باید با اجتماع ،اقتصاد و محیط زیست سازگار باشند افزود:تالابها باعث جلوگیری از سیلاب ،تغذیه آبهای زیرزمینی ،حمایت از آب های سطحی ،حفظ کیفیت آب ،مهار رسوب و کاهش آلودگی می شود.

فتایی در پایان خاطرنشان کرد:تالاب سدمیل و مغان از گردشگاههای مهم استان اردبیل و شهر اصلاندوز است که به دلیل وجود جاذبه های طبیعی، زیستگاه منحصر به فرد پرندگان مهاجر آبزی و دارای ظرفیتهای بالقوه ای از نظر اکولوژیک برای جذب توریست است.

در این همایش چند تن از شکارچیان منظقه، به صورت خودجوش اسلحه شکاری خود را تحویل مسوولان داده و ضمن خداحافظی با شکار به جمع همیاران محیط زیست پیوستند.

این مراسم با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ،بخشداران اصلاندوز و اسلام آباد ،شهرداران پارس آباد و اصلاندوز و اسلام آباد ،فرماندهی انتظامی شهرستان پارس آباد و اصلاندوز ،رییس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد ،روحانیون ،مسئولین شهر و شهرستان و اقشار مختلف مردم در محل پارک عمومی شهر اصلاندوز برگزار شد.

اصلاندوز از توابع پارس آباد در 200 کیلومتری شمال اردبیل واقع و با جمهوری آذربایجان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظرات