امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 27th, 2014 11:46 | کد خبر : 3875 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سفره سلامت در دبیرستان فرزانگان پارس آباد مغان برپا شد

به مناسبت هفته سلامت، سفره سلامت در محوطه دبیرستان دخترانه فرزانگان پارس آباد برپا شد.

IMG_0113

به گزارش مغانه، در این مراسم که به مناسبت هفته سلامت و با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم،برگزار شد دانش آموزان با طبخ و ارائه ی انواع غذاهای مفید، سالم، مغذی و گسترانیدن سفره ای رنگارنگ، ضیافتی به یادماندنی را رقم زدند.

در این آیین، دانش آموزان با پخت و عرضه انواع غذای سالم با محوریت محلی و سنتی، از جمله انواع کوکو، چلو مرغ، لوبیا پلو، سبزی پلو،انواع دلمه ، ته چین، خورشت، آش محلی، خورشت، دسر و سالاد، توانمندی ها و قابلیت های و هنر خود را در زمینه آشپزی، طبخ غذا و سفره آرایی به نمایش گذاشتند.

IMG_0129

علی نوری، معاون پرورش و تربیت بدنی آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار مغانه، گفت: افزایش آگاهای های دانش آموزان در زمینه خواص غذاهای سالم و مفید و آشنایی آنان با این نوع از غذاها، رواج فرهنگ تغذیه سالم، ارتقای آگاهی های دانش آموزان با غذاهای مضر و ناسالم را از اهداف این مراسم برشمرد.

IMG_0118

وی، تغذیه سالم و پرهیز از عادات نامطلوب غذایی را در سلامتی و داشتن زندگی سالم و بانشاط، بسیار مهم دانست و گفت: مصرف غذاها و نوشیدنی های غیرمفید مانند فست فودها و غذاهای حاضری و پرچرب ، سوسیس و کالباس و نوشابه های گازدار، نه تنها فاقد ارزش غذایی هستند بلکه موجب بروز عوارض ، بیماری ها و اختلالات زیادی در انسان می‌شوند .

نظرات