امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2015 3:44 | کد خبر : 13600 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برومند: افضلی فرد را به دلیل دخالت های بی مورد از سمت دبیری مجمع عزل کردم/ افضلی فرد: عزل بنده از سوی برومند شبیه عزل سلیمان توسط مورچه است

رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس در پی اعلام تغییرات مدیریتی در استان اردبیل گفت: با توجه به اظهارات اخیر مصطفی افضلی‌فرد و دخالت‌های بی‌مورد او در مورد عزل و نصب مدیران در استان اردبیل، بنده او را از سمت دبیری مجمع عزل کردم چراکه قرار نیست مدیران توانمند استان با نگاه سیاسی و یا به خاطر تغییر دولت عوض شوند.افضلی فرد

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، حبیب برومند افزود: با حمایت از مدیران توانمندی همچون مدیرکل تأمین اجتماعی، شرکت برق، بهزیستی و آموزش و پرورش استان تصریح کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا چنین مدیران توانمندی تغییر پیدا کنند و نظر استاندار نیز به عنوان یک فرد معتدل بر این است تا مدیران کارآمد دولت گذشته حفظ شده و باقی بمانند.

رئیس مجمع نمایندگان استان با یادآوری اینکه قرار است خود استاندار اردبیل به عنوان شخص اول اجرایی استان و مقام عالی دولت در این استان در مورد تغییر مدیران تصمیم‌گیری کند، گفت: بنده در صحبتی که با استاندار داشتم از طرف مجمع اختیار تام به استاندار اردبیل دادم تا خودش بدون نظر نمایندگان در مورد تغییر مدیران در استان تصمیم‌گیری کرده و اگر در مواقعی صلاح دانست با مجمع نیز مشورت کنند.

برومند افزود: به هیچ وجه قرار نیست تصمیم‌ها و سخنان خودسرانه تک تک اعضای مجمع در تغییر مدیران ملاک عمل قرار گیرد بلکه قرار ما بر این است تا تغییر مدیران با نظر استاندار اردبیل به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر مدیران توانمند استان صحت نداشته و کذب محض است و بنده به دلیل همین اظهارات دبیر مجمع را عزل کردم و در آینده یک دبیر معتدل و منطقی‌تر را انتخاب کرده و بر می‌گزینم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اختیار تامی که به استاندار اردبیل دادیم، امیدواریم بنا به مصلحت استان تصمیم‌گیری در تغییر مدیریت‌ها انجام شود و هرگونه دخالت نمایندگان در این موضوع منطقی به نظر نمی‌رسد.

افضلی فرد: عزل بنده توسط برومند شبیه عزل سلیمان توسط مورچه است

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عزل من توسط برومند نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار شبیه عزل سلیمان توسط مورچه است.

مصطفی‌ افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به اظهارت رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد عزلش از دبیری مجمع، اظهار کرد: در نهج‌البلاغه کتاب گران‌سنگی که امام علی (ع) آن را به کلام گوهربار خود زینت داده‌اند از جمله پایه‌های عدالت، علم عمیق و فهم خوب یاد شده که بنده اعلام می‌کنم برومند فاقد علم عمیق و فهم خوب است.

وی تصریح کرد: اظهارات او در سمت رئیس مجمع غیرقانونی، عوام‌فریبی و تبلیغاتی است، چراکه بر اظهارات خود دلیل کافی دارم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولاً رئیس دوره‌ای مجمع طبق آیین‌نامه داخلی هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها مسئول اجرای مصوبات مجمع است و در دوره مسئولیت او نیز تاکنون دو بار جلسه تشکیل دادیم که موارد تخلفات او مشهود است.

افضلی‌فرد عنوان کرد: در هر دو مورد برومند برخلاف مصوبه مجمع در صدد بوده خواسته‌های شخصی و نفسانی خودش را عملی کند و به نحوی مصوبات مجمع را نقض کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بند چهار صورتجلسه نخست، اعضای مجمع مصوب کردند که به وزیر نیرو در مورد اقدام خودسرانه خود در تمدید مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای تذکر بدهند تا تمدید تأمل‌برانگیز مدیرعاملی آب منطقه‌ای استان مشخص و معلوم شود، اما رئیس مجمع برخلاف مصوبه به جای تذکر بنا به دلایلی که خود بهتر می‌داند، مصوبه اعضای مجمع را نقض کرده و به جای تذکر از وزیر نیرو تشکر کرده است.

افضلی‌فرد اضافه کرد: در جلسه دوم در مورد یکی از مدیران استان که بنا بود توسط استاندار مدیران مورد نظر معرفی شده و با نظر مجمع اقدام به تغییر و یا ابقا آنها شود، از پنج نفر حاضر در جلسه چهار نفر به یک مدیر به صورت رأی مخفی و کتبی دادند، در حالی که برومند به شخص دلخواه خود رأی شفاهی داد.

وی ادامه داد: برومند به جای تمکین در برابر اعضای مجمع و عمل به وظیفه قانونی خود به دلایلی که همه می‌دانند نظر اعضای مجمع را دلخواه خود تشخیص نداد و با کمال تأسف و حیرت خطاب به نمایندگان گفت که باید به گزینه من رأی بدهید و حتی اعلام کرد چرا از من مشورت نگرفتید.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: جالب توجه بود که برومند مصوبه مجمع نمایندگان را از دست نماینده خلخال گرفته و آن را پاره کرد که این مغایر با موازین انسانی و حرکتی غیراخلاقی و غیراساسی بود که بنده اعتراض شدید خودم را به عنوان دبیر مجمع اعلام کردم.

* امکان برکناری برومند از ریاست مجمع وجود دارد

افضلی‌فرد افزود: قرار است در جلسه آتی اقدام به عزل و برکناری برومند از ریاست مجمع کنیم، چراکه حرکت‌های او منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی متذکر شد: مواردی که در مورد عزل و نصب‌های مدیران مطرح شده به لحاظ حقوقی از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و از طریق دادگاه ویژه روحانیت قابل پیگیری است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مورد عزل بنده که برومند صحبت‌هایی را داشته، باید بگویم طبق آیین‌نامه مجمع عزل و نصب رئیس و دبیر با نظر و رأی اعضای مجمع است و رئیس مجمع اختیار آن را ندارد که فردی را به عنوان دبیر عزل و یا نصب کند.

وی تأکید کرد: در این باره باید اعلام کنم که عزل بنده توسط برومند شبیه به عزل سلیمان توسط مورچه است.

افضلی‌فرد، حساب مردم غیور مغان را از نماینده اخراجی مجلس چهارم جدا دانست و اضافه کرد: از ابتدای انتخاب بنده به نمایندگی مردم از اهالی پارس‌آباد، اصلاندوز، بیله‌سوار به دفتر بنده در اردبیل و تهران مراجعاتی بود و بنده نیز پیگیر مشکلات و مسائل مردم این منطقه بودم.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش برومند آن قدر که به خاطر عدم انتخاب یک مدیر مورد نظر خود در مجمع تلاش کرده و حساسیت به خرج داده و حتی صورتجلسه را پاره کرد، یک دهم آن غیرت و احساس را در زمینه تقلیل حقابه مغان از رودخانه ارس داشت تا امروز مشکلاتی را در این حوزه شاهد نبودیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امیدواریم مردم مغان در انتخابات پیش‌رو فردی قانونمند، شجاع، امین و توانمند را راهی مجلس کنند تا پیگیر مشکلات آنها باشند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورتی که برومند بخواهد به رفتارهای غیرقانونی و اظهارات و هتاکی‌های خود ادامه بدهد، مجبور هستم برخی از عملکرد این نماینده را در اختیار مردم قرار دهم.

افضلی‌فرد در پایان عنوان داشت: ما نیز می‌دانیم که اظهارات او اظهارات قاطبه مردم شریف مغان نیست و بیشتر مورد پسند افراد قانون‌شکن است و عموم مردم مغان در انتخابات پیش‌رو نتیجه این عملکرد نماینده پارس‌آباد را با رأی خود می‌دهند.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

یک مغانی

درود بر برومند قهرمان و نترس

سهراب

این آقای افضلی فرد در دوران تبلیغات نمایندگی مجلس برای اینکه بتواند رای پارس آبادی های مقیم اردبیل را کسب کند توسط برخی افراد جلسات متعددی در پارس آباد به خصوص در خانه آقای الف- م برگزار کرد و قول هایی به شرکت کنندگان در جلسه داد . بنده که یکی از حاضرین این جلسات بودم آشنایان و دوستان خود را که در اردبیل هستند متقاعد کردم که برای افضلی فرد فعالیت کنند و رایشان را به او بدهند که چنین هم کردن ولی متاسفانه بعد از انتخابات بارها به او زنگ زدم که پیروزی اش را تبریک بگویم به هیچ کدام از تلفن های بنده و دوستان جواب نداد و یکبار حضوری به دفترش در اردبیل رفتم که اصلا بنده را نشناخت و دست از پا درازتر به پارس آباد برگشتم. حالا این آقا چطور ادعا می کند که پیگیر مشکلات مردم این منطقه بوده است. چرا در روز روشن دروغ میگی آقای افضلی فرد؟ لحظه شماری می کنم تا در انتخابات آتی بازهم در جلسات پارس آباد شرکت کنی آن وقت ….

ناشناس

رسانه ای نکنید خودتان بنشینید اختلاف را حل کنین این بهتره یعنی چه نماینده یک مردم را به مورچه تشبیه کردن عین بی مبالاتی است به حیثیت منطقه

شهروند پارسابادی

درود بر برومند عزیز

شهروند پارسابادی

آقای افضلی فر مورچه خودتی

فرید

به آقای افضلی فرد باید یادآوری کرد-اولا: توهین به وکیل ملت عین توهین مردم منطقه میباشد-ثانیا:وظیفه نمایندگان نظارت برعملکرد مسئولان است نه انتصاب یادخالت در انتصابات پس تعیین تکلیف جنابعالی برای استاندارمحترم دخالت غیر قانونی در اموراجرایی میباشدثالثا:متاسفیم که امثال
جنابعالی تحمل ریاست مجمع توسط نماینده مغان را ندارید-رابعا: اگر واقعا مدافع منافع منطقه مغان هستیدپس چرااز حق قانونی منطقه آزادشدن
مغان حمایت نکردیدکه الحمدالله مردم منطقه بسیار آگاه هستندوآشنابه مسائل

فرید

اقای افضلی فردلطفا بفرمائیداگرواقعامدافع منافع مردم مغان هستیدچرا یک کلمه در حمایت از منطقه آزاد شدن مغان نگفتیدکه مردم آگاه وفهیم مغان عوامل و مخالفان طرح مذکور را بهتر میشناسن در ضمن حضرتعالی چرا تحمل ریاست نماینده پارس آبادوبیله سوار نداریدواینکه مغانی های مقیم مرکز استان توهین شما را حتما در ایام انتخابات خواهند دادچون توهین به نماینده مردم عین توهین به مردم منطقه است

شهروند اردبیلی

آقایان معانی بابا ما گناهی نداریم آقای افضلی فر هستش وامسال آن که بین پارسابادی ها و ما تفرقه میندازن بابا نصف اردبیل پارسابادی هستش آقای افضلی مورچه خودتی دلغک و

همشهری

اگه اقای افضلی فرد راست میگی جرا ثابت نمیکنی و یک قدم در حق این مردم بر نمیداری ؟ اگر لا اقل در قضیه الحاق بخشی از شمال استان به منطقه ازاد ارس موافق ما بودید یک جیزی ؟در حالی که جنین نبود و خودتان بهتر از هرکسی میدونید و ….

رضا

اقای برومند جناب عالی عجب قدرتی داشتی مانمی دانستم / اختیار تام دادن به استاندار جناب عالی چه کسی هستی به استاندار اختیار تام دهید استاندار نیروی وزارت کشور است اگر بخواهد در عرض یک هفته تمام مدیران استانی را عزل ومجدد انتخاب کنید بدونه ان که از نظر مجمع استفاد کند در ضمن این پروژه عوام فریبی خود را در منطقه ادامه ندهید مردم مغان اگاه تر از انی هست که فکر می کنید

ناشناس

اقای برومند تاکی تند روی خواهبد کرد من نمی دانم فقط این را می گوییم خدا به داد مغان به رسد

ناشناس

آقای برومندچرابجای دفاع ازحقابه ارس مغان ازفردوطن فروش حمایت میکنید ؟آقای حبیب خان چراتنش وچراعوامفریبی؟

شهروند مغانی

نازم به غیرتت حاج آقای برومند مثل شیرمرد در جلوی نمایندگان خیانت کار به مغان ایستاده ونمی گزارد دست از پا خطا کنند احسنت جناب برومند ما مردم شهرستانهای پارس اباد وبیله سوار حمایتت میکنیم

شهروندان

خوب کاری کردی نماینده مغان ، باید در برابر نماینده های اردبیل با قاطعیت رفتار کرد تا حساب کار دستشان بیاد

1سدی

برومند لیاقت نمایندگی منطقه را ندارد .اینا یه طیفن که منافعشان درتندرویو قیل وقاله. این دوتا ته یه کرباسند بااین روش خودشان را مطرح می کنند.

مردم

خسته نباشی حاج حبیب برومندبابا شمابزرگواری باادم نادانی چون افضلی فردکاری نداشته باش

شهروند

یکی که به دیگری میگوید از فهم کافی برخوردار نیست آیا خودش حتی طرز صحبت کردن بلدهست؟

مرگ بر دشمنان

همشهری

منطقه آزاد اردبیل به خاطر عدم دفاع درمجلس رد شده ،میدونید این سخنران آقای برومند بوده که نتونسته دفاع کنه،این کارا از طرف هر دو نماینده طعمه تبلیغاتی هست،موفق باشید