امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 8th, 2015 11:59 | کد خبر : 15299 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بررسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل به هفته آینده موکول شد

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در محدوده شهرستان های پارس آباد بیله سوار و بخشی از گرمی با پیشنهاد رئیس مجلس و تصویب نمایندگان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد و هفته بعد مجددا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش مغانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده پارس آباد و بیله سوار ، حجت الاسلام حبیب برومند افزود: امروز (سه شنبه) لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان اردبیل و مهران در صحن علنی مطرح شد و با تذکر اصل ۷۵ قانون اساسی توسط احمد توکلی در خصوص بند ب این لایحه و پیشهاد رئیس مجلس مقرر گردید برای رفع ایراد مذکور و همچنین تجمیع سه لایحه دیگر دولت در خصوص مناطق آزاد ، لایحه به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و هفته بعد مجددا بررسی گردد.
برومند یادآور شد : رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار احمد توکلی گفت: ایجاد مناطق آزادی مانند مهران و اردبیل که در لایحه دولت ذکر شده است، مشکلی از لحاظ اصل ۷۵ قانون اساسی نخواهد داشت اما اگر موارد دیگری در کمیسیون اضافه شده است، باید موافقت دولت در این زمینه اخذ شود تا اشکال اصل ۷۵ قانون اساسی به آن وارد نشود و شورای نگهبان نیز کل لایحه را رد نکند.
برومند تاکید کرد: ایراد ماده ۷۵ قانون اساسی به بند الف که تشکیل منطقه آزاد در استان های اردبیل و مهران می باشد، وارد نیست. بلکه مربوط می باشد به بند ب که الحاقی توسط کمیسیون اقتصادی بوده و شامل پیشنهاد ایجاد ۷ منطقه ویژه در چندین استان است. و انشا الله با پیگیری که انجام خواهیم داد کمیسیون اقتصادی به سرعت ایرادات را رفع و هفته آینده گزارش خود را به صحن خواهد داد تا مصوب مجلس را بگیریم.
حجت الاسلام برومند تصریح کرد: رئیس مجلس پیشنهاد داد تا کمیسیون اقتصادی چهار لایحه دولت در خصوص مناطق آزاد را با هم تجمیع نموده و هفته بعد بصورت یکجا به صحن علنی گزارش دهد و این می تواند یک قدم مثبت در تصویب این لوایح باشد، زیرا با مشارکت نمایندگان پنج استان قابلیت رای آوری این لوایح بسیار بالاتر خواهد بود.

لینک خبر در سایت مجلس: http://icana.ir/Fa/News/289804

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

اقای برومند تاکی پروزه عوام فریبی را در منطقه ادامه خواهید داد مردم مغان فهیم تر از انی هستند که تو فکر می کنید بیهوده مانور تبلیغاتی ندهید دو ماه به انتخابا ت مانده من به شما توصیه می کنم در انتخابات شرکت نکن .

مجید

شما سعی کنید به کسی توصیه نفرمایید.