امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 27th, 2013 5:32 | کد خبر : 1897 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برداشت محصول کرفس از مزارع پارس آباد شروع شد

مدیر جهادکشاورزی پارس آباد، از شروع عملیات برداشت محصول کرفس در این شهرستان خبر داد. حسن روحی، به خبرنگار مغانه گفت: امسال حدود 10هکتار از اراضی زراعی آبی منطقه به صورت کشت ثانویه به زراعت کرفس اختصاص یافته است. وی، با بیان اینکه کرفس در این شهرستان توسط کشاورزان اصفهانی کشت می شود، ادامه داد: […]

80923418-5255225

مدیر جهادکشاورزی پارس آباد، از شروع عملیات برداشت محصول کرفس در این شهرستان خبر داد.

حسن روحی، به خبرنگار مغانه گفت: امسال حدود 10هکتار از اراضی زراعی آبی منطقه به صورت کشت ثانویه به زراعت کرفس اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه کرفس در این شهرستان توسط کشاورزان اصفهانی کشت می شود، ادامه داد: امسال دومین سالی است که بخشی از اراضی کشاورزی پارس آباد به زیر کشت این محصول می رود.

وی، اضافه کرد: با شروع عملیات برداشت گیاه خوراکی کرفس، برای دهها نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: کرفس تولیدی این شهرستان علاوه بر رفع نیاز منطقه و استان، به استان های تهران، البرز، آذربایجان شرقی و غربی ارسال می شود.

روحی با اشاره به تاثیر مثبت این زراعت بر حاصلخیزی خاک، اظهار کرد: بقایا و ضایعات این گیاه مفید و شفابخش به عنوان کود سبز، نقش موثری در تقویت خاک زراعی دارد.

به گفته وی، به علت خاک مرغوب و آب و هوای مناسب، استفاده حداقلی از سموم و کودهای شیمیایی، کرفس تولید شده در پارس آباد در مقایسه با سایر مناطق از نظر کیفیت و طعم در سطح بالایی قرار دارد.

او، با اشاره به خواص دارویی گیاه کرفس، گفت: کرفس سلطان سبزی هاست و تمام بخش های این گیاه خوراکی مفید و شفابخش است.

اخبار مرتبط

نظرات