امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : می 23rd, 2017 1:22 | کد خبر : 21826 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برداشت محصولات سردرختی کشت و صنعت مغان شروع شد+تصاویر

مدیر مجتمع باغات کشت و صنعت و دامپروری مغان از آغاز برداشت انواع میوه در این شرکت خبر داد و گفت : پیش بینی می شود میزان تولید میوه در این شرکت نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشته باشد .

محسن آزادی/ مغانه آنلاین- قدیر پسندی افزود: عملیات برداشت میوه در کشت و صنعت مغان، معمولاً از اردیبهشت ماه با ارقام زودرس گوجه سبز درختی و گیلاس آغاز می شود و تا پایان مهر ماه با ارقام دیررس، سیب ، هلو ، شلیل زیتون کنسروی و روغنی به پایان می رسد.

مدیرمجتمع باغات میوه کشت و صنعت مغان با اعلام اینکه فصل برداشت و جمع آوری میوه فرصت شغلی را نیز برای جوانان جویای کارمنطقه فراهم می کند افزود: با تلاش و همت کارکنان و کارگران زحمتکش این باغات  عملیات برداشت میوه به خوبی درحال انجام است.

وی سطح باغ های میوه کشت و صنعت مغان را حدود دو هزار و ۵۰۰هکتار ذکر کرد و گفت: به طور متوسط روزانه بیش از یک هزار نفر از جوانان و خانواده های جویای کار منطقه در مرحله داشت و برداشت در این مجتمع فعالیت می کنند.

وی بابیان اینکه میوه های تولیدی این شرکت علاوه بر عرضه در بازار منطقه، به داخل و حتی خارج از کشور صادر می شود گفت: امسال به واسطه انجام به موقع عملیات باغداری و اعمال فنون و تکنیک های باغبانی، محصولات سردرختی از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است.

پسندی ادامه داد: میوه های باغات شرکت مغان هم اکنون ۱۱نوع در ۱۳۶ رقم می باشد و محصولات سردرختی این بنگاه بزرگ اقتصادی به دلیل مرغوبیت بالا و کیفیت ممتاز خود، از شهرت خوبی در سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت صنعت بسته بندی در سلامت محصول و فروش آن، اظهار کرد: میوه های برداشت شده شرکت مغان، بعد از سورتینگ و بسته بندی مناسب با اهداف صادراتی روانه بازارهای خارجی و داخلی می شود.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع زراعی، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چندین واحد تولیدی دیگر، از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظرات