- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود

به گزارش مغانه، آرام حلیم صبح امروز در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: باید تلاش‌ها و اقدامات در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی افزایش یابد تا از این طریق اهمیت آن برای مردم تبیین شده و فرهنگ صیانت از این عرصه‌ها در بین مردم ترویج و تقویت شود.

وی با اشاره به نقش نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر در این حوزه در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و عرصه‌های ملی بیان کرد:‌ به منظور حفاظت ار این عرصه‌ها باید دستگاه ها و ارگان‌های متولی در این حوزه که نقش نظارتی دارند، اقدامات خود را افزایش دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: حفاظت ار عرصه‌های طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌تواند میسر شود و برای اینکه بتوانیم در این زمینه گام‌های مثبت و موثری برداشته و زمینه توسعه منابع طبیعی را شاهد باشیم باید به مشارکت‌های مردمی بها داده و از این ظرفیت بسیار بالا استفاده کنیم.

حلیم با اعلام آمادگی برای مبارزه با مخربان و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و ملی در شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ اعضای شورای تامین شهرستان و تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه اعم از انتظامی، قضایی، نظارتی و سایر دستگاه‌ها در این حوزه آمادگی دارند تا با متخلفان و مخربان منابع طبیعی برخورد قاطع داشته باشند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی را در روستاها از موارد ضروری دانست و تصریح کرد:‌ در این زمینه انتظار می رود تا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، بخش‌ها و قشلاق‌های شهرستان در زمینه جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی لازم را به اهالی و ساکنان روستاها ارائه دهند و قوانین و احکام قضایی در این حوزه را به مردم اطلاع دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به حمایت‌ها از اداره منابع طبیعی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد:‌ یک دستگاه خودرو رودفایلر برای اقدامات در حوزه صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته و نیز بخشی از این اداره به ساختمان جدید بخش جعفرآباد انتقال می یابد تا شاهد اقدامات موثرتری در این حوزه در سطح شهرستان باشیم.

منبع: تسنیم

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود"

#1 Comment By بهرام On 2015/11/07 @ 7:51 ب.ظ

سلام وقت بخیر برادرای محترم یک فکری به حال جنگل های حاشیه رود آراز بکنید بخدا قسم روزانه چندین تریلی چوب از حاشیه جنگل روخانه بیرون کشیده میشود ۳ ماه هست که از کنار روستای پریواتلو شروع کرده اند رسیده اند به روستای سلمان کندی شما را قسم میدیم به این ایام مبارک جلو این قلع قم شدن درختان و طبیعت زیبای مغان رو بگیرید اگر اینطور ادامه پیدا کنه یک اصله درخت صنوبر(قلمه )نخواهد ماند