امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 7th, 2015 6:20 | کد خبر : 14887 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در شهرستان بیله‌سوار تشدید می‌شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: برای صیانت هر چه بیشتر از عرصه‌های طبیعی و ملی در شهرستان بیله‌سوار برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی در شهرستان تشدید می‌شود.

به گزارش مغانه، آرام حلیم صبح امروز در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار داشت: باید تلاش‌ها و اقدامات در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی افزایش یابد تا از این طریق اهمیت آن برای مردم تبیین شده و فرهنگ صیانت از این عرصه‌ها در بین مردم ترویج و تقویت شود.

وی با اشاره به نقش نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر در این حوزه در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و عرصه‌های ملی بیان کرد:‌ به منظور حفاظت ار این عرصه‌ها باید دستگاه ها و ارگان‌های متولی در این حوزه که نقش نظارتی دارند، اقدامات خود را افزایش دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: حفاظت ار عرصه‌های طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌تواند میسر شود و برای اینکه بتوانیم در این زمینه گام‌های مثبت و موثری برداشته و زمینه توسعه منابع طبیعی را شاهد باشیم باید به مشارکت‌های مردمی بها داده و از این ظرفیت بسیار بالا استفاده کنیم.

حلیم با اعلام آمادگی برای مبارزه با مخربان و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و ملی در شهرستان بیله‌سوار گفت:‌ اعضای شورای تامین شهرستان و تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه اعم از انتظامی، قضایی، نظارتی و سایر دستگاه‌ها در این حوزه آمادگی دارند تا با متخلفان و مخربان منابع طبیعی برخورد قاطع داشته باشند.

وی توسعه و ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و عرصه‌های ملی را در روستاها از موارد ضروری دانست و تصریح کرد:‌ در این زمینه انتظار می رود تا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها، بخش‌ها و قشلاق‌های شهرستان در زمینه جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و اراضی ملی فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی لازم را به اهالی و ساکنان روستاها ارائه دهند و قوانین و احکام قضایی در این حوزه را به مردم اطلاع دهند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با اشاره به حمایت‌ها از اداره منابع طبیعی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد:‌ یک دستگاه خودرو رودفایلر برای اقدامات در حوزه صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته و نیز بخشی از این اداره به ساختمان جدید بخش جعفرآباد انتقال می یابد تا شاهد اقدامات موثرتری در این حوزه در سطح شهرستان باشیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات

بهرام

سلام وقت بخیر برادرای محترم یک فکری به حال جنگل های حاشیه رود آراز بکنید بخدا قسم روزانه چندین تریلی چوب از حاشیه جنگل روخانه بیرون کشیده میشود ۳ ماه هست که از کنار روستای پریواتلو شروع کرده اند رسیده اند به روستای سلمان کندی شما را قسم میدیم به این ایام مبارک جلو این قلع قم شدن درختان و طبیعت زیبای مغان رو بگیرید اگر اینطور ادامه پیدا کنه یک اصله درخت صنوبر(قلمه )نخواهد ماند