امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 5th, 2015 6:05 | کد خبر : 9622 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

برخورد ارشاد اسلامی پارس آباد با فعالیت غیرقانونی سرپرستان ایرانی خوانندگان جمهوری آذربایجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد گفت: با سرپرستان ایرانی خوانندگان و نوازندگان کشور آذربایجان که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند بشدت برخورد می کنیم.

به گزارش مغانه، یوسف روزگاری افزود : اجرای  هرگونه برنامه هنری توسط  اتباع بیگانه باید با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرد اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از خوانندگان و نوازندگان جمهوری آذربایجان تحت سرپرستی برخی فرصت طلبان ایرانی در این شهرستان درمحافل ومجالس عروسی به اجرای برنامه می پردازند که کاملا” غیرقانونی است.

وی گفت : برحسب وظیفه اینجانب اززمانیکه مسئولیت خود را در اداره ارشاد شروع کرده ام باتشکیل جلسات متعدد با سرپرستان  گروههای موسیقی تذکرات لازم را دراین خصوص به آنها داده ایم که از اتباع بیگانه در مجالس استفاده نکنند. روزگاری افزود: اخیرا” باهمکاری برخی از عزیزان اقدام به شناسائی سرپرستان ایرانی نوازندگان وخوانندگان کشور آذربایجان نموده ایم که بافراخوانی آنان به اداره ارشاد تذکر قانونی لازم داده شده است.

رئیس ارشاد پارس آباد در ادامه گفت :  باقاطعیت اعلام می کنم این اداره بدون هیچ گونه اغماضی باسرپرستان ایرانی نوازندگان وخوانندگان کشور آذربایجان که بصورت غیرقانونی فعالیت می نمایند بشدت برخورد وآنان را بعنوان متولیان اشاعه فرهنگ ابتذال به مراجع محترم قضائی معرفی خواهیم کرد.

یوسف روزگاری افزود: ازهمه مردم شریف شهرستان پارس آباد می خواهم برای درنظر گرفتن تاریخ جشن های عروسی به تقویم رسمی کشوردقت داشته باشند وازبرگزاری جشن های عروسی در ایام شهادت ووفات  ائمه معصومین (ع) بپرهیزند.

وی گفت : هیچ گروه موسیقی حق فعالیت در شبهای شهادت ووفات حضرات ائمه معصومین (ع) را ندارد واین اداره با چنین گروههایی به شدت برخورد می کند.

اخبار مرتبط

نظرات

سیروس

تشکر از روزگاری. مملکت قانون داره باید برخورد شود. خوانندگان آذری فکر می کنند ایران هم مثل کشورآنان هرکی هرکیه.

ناشناس

بله باید برخورد بشود.اما روزگاری اهل این حرفا نیست.

ناشناس

افرین اقای روزگاری

محمدرضا

با دیگران طوری رفتار کنید که میخواهید با شما رفتار شود.پاش بیفته ادعای مهربانی و نوعدوستی مان گوش فلک برا پر میکند . ولی به عمل که بر آید سخن از برخورد است. کجاست رئوفت و مهربانی و نوعدوستی. و اماعزیزان دل، موسیقی با دیگرقضایا فرق میکند . موسیقی باید به دل انسان بنشیند. ربنا شجریان را خیلی ها تقلید کردند و لی ربنای شجریان نشد. دست و پای خوانندگان را شهرمان را که نبسته اند . با این تفکر حضرات باید در کشورهای دیگر ایرانیان را بکار نگیرند.صدای خواننده و مهارت نوازنده است که به دل مینشیند و گرنه این وری و اونوری تاثیری ندارد . وقتی به امثال ودود موذن زاده اردبیلی در صدا و سیمای استانی بی محلی شود نتیجه اش این میشود.
در امورات فرهنگی با دستورات سرهنگی کاری به پیش نخواهد رفت.
در ضمن جناب روزگاری ،اگر روزگار ،روزگاری وفق مرادت بگردد طوری رفتار کن که اگر روزگاری ، روزگاری وفق مرادت نگشت ، حداقل احترامت نگه دارند.

محمدرضا

باز خدا پدر آنها را بیامرزد که خودشان نان خودشان را در می آورند . نه مثل زمانی که کردهای کردستان عراق و افغانها و …… مفت خوری نمیکنند. و در ضمن هموطنان ما اگر با موسیقی و آلات موسیقی که باب میل شما نیست کمتر سروکار داشته باشند بهتر است چون موسیقی به زعم شما از افعال شیطانی است .چه بهتر که شما اهالی موسیقی شهرمان را هدایت کرده و به کار دیگری وادارید.

دره اوشاغی

گدایان بهر روزی طفل خود را کور میخواهند
طبیبان بهر روزی خلق را رنجور میخواهند
تمام مرده شویان راضی اند در مردن مردم
بنازم مطربان را، خلق را مسرور میخواهند…

یک عدد دوست

امیدوارم آقای روزگاری را روزگاری در کسوت وزارت ببینیم.