امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 3rd, 2020 8:55 | کد خبر : 23604 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

 بخش کشاورزی، شاه کلید نجات اقتصاد کشور است

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: بخش کشاورزی، شاه کلید نجات اقتصاد کشور است و نقش مهمی در کاهش بیکاری دارد .

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی،  دکتر داور ماهی کار در آیین معارفه و تکریم مدیران جدید و سابق شعب بانک کشاورزی در استان اصفهان که با حضور مسئولان استانی، مدیران شبکه بانکی و روسای شعب بانک برگزار شد،اظهار داشت: بانک کشاورزی تامین‌کننده اصلی منابع مورد نیاز بخش کشاورزی است و توانسته است با تزریق اعتبار به این بخش، هم به بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و هم به توسعه ظرفیت‌های بخش موصوف کمک کند.

وی در ادامه با طرح این موضوع که به واسطه اعتماد مشتریان، منابع بانکی در دو سال گذشته بیش از دو برابر شده است گفت:  این اعتماد موجب شد که در این مدت هر سال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به مانده تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی اضافه شود که قطعاً در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که همانا استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت است، تاثیر گذار بوده و  بانک کشاورزی به واسطه این اقدام توانسته است واسط مناسبی بین وجوه و پشتیبانی از تولید و اشتغال باشد.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی تصریح کرد: در سند اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری به وزارت جهاد کشاورزی تفویض شده است ، دو واژه بهره وری و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفته است؛ امنیت غذایی، سلامت جامعه را تأمین می کند و بهره وری در بخش کشاورزی به این مفهوم است که کیفیت و کمیت محصول به نقطه‌ای برسد که ادامه کار برای تولید کننده مقرون به صرفه بوده و حداکثر عملکرد اقتصادی را داشته باشد .

وی افزود: به واسطه تسهیلات پرداختی در شش سال گذشته به منظور توسعه سیستم‌های نوین آبیاری توسط بانک کشاورزی در کنار سایر تلاش‌های همکاران ذی مدخل در سازمان های مربوطه،  بهره وری آب کشاورزی به طور متوسط سالانه ۵ الی ۶ درصد رشد پیدا کرده و تولید محصول از ۱۰۵۰ گرم در سال ۱۳۹۲ به ۱۳۴۰ گرم در سال ۱۳۹۷ به ازای یک مترمکعب مصرف آب رسید.

ماهی کار با مرور بر عملکرد چهل ساله بعد از انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی گفت: در این مدت تسهیلات تزریقی توسط بانک کشاورزی به عنوان یک عامل تسریعی توانسته است در ارتقای کل تولیدات کشاورزی از ۲۶ میلیون تن به ۱۲۲ میلیون تن ، سامانه آبیاری نوین از ۳۷ هزار هکتار به ۲٫۲ میلیون هکتار ، انواع تراکتور از ۶۸ هزار دستگاه به ۵۵۵ هزار دستگاه و صنایع تبدیلی از ۳٫۳ میلیون تن به ۴۷ میلیون تن، موثر واقع شود و این بانک را به واسطه این عملکرد به عنوان یاور واقعی اقتصاد و تولید در عرصه عمل معرفی کند.

وی خاطر نشان کرد:  بانک کشاورزی در کنار وظایف ذاتی خود که حمایت از بخش کشاورزی است، در عرصه خدمت رسانی به عنوان بانک تمام عیار برای مشتریان نیز ظاهر شده است، به گونه ای که در استفاده از فناوری های جدید در صنعت بانکداری در زمره سه بانک پیشتاز و در ارتباط با تراکنش های الکترونیک جزو چهار بانک بزرگ کشور است.

دکتر ماهی کار در ادامه با اشاره به حمایت‌های بانک از استارت آپ ها و فین تک ها اظهار داشت: به واسطه اهتمام به عمل آمده در این خصوص توانسته ایم ارتباط موثری بین مجموعه های مذکور و بنگاه های بخش کشاورزی برقرار کنیم که حاصل آن پیشبرد کشاورزی و تولید و بهره وری بهتر از منابع بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: گام اول انقلاب شکوهمند اسلامی قرین با جنگ تحمیلی بود ولیکن گام دوم آن با جنگ اقتصادی قرین شده است که برای پیشرفت و آبادانی کشور ، بیانیه گام دوم صادره از سوی مقام معظم رهبری چراغ راه ما در بانک و سرلوحه امور و مشخص کننده حرکت های بعدی است.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی با بیان این که رزمنده جنگ اقتصادی در بخش کشاورزی تولید کننده است، گفت: ما در بانک به واسطه برنامه‌ها و اولویت‌های اعتباری و ساده سازی روش ها توانسته ایم پشتیبان آن ها در این فعالیت جهادی باشیم .

وی با تاکید بر این که صنعت بانکداری ، صنعتی پویا و رقابتی است که به شدت به خلاقیت نیروی انسانی وابسته است، بیان داشت: تنها عامل اصلی که مزیت رقابتی ایجاد می کند سرمایه انسانی است و ما امروز در بانک کشاورزی افتخار داریم که حداکثر متخصصان در حوزه های اقتصادی ، مالی و کشاورزی را در سازمان خود جای داده ایم .

دکتر ماهی کار افزود: تغییر و جابجایی از ویژگی های بارز سازمان های پویاست و ما به عنوان یک بانک پویا به این موضوع به عنوان فرصتی برای بروز و ظهور تحولات مثبت و تبادل اندیشه های جدید و تجربیات نو نگاه ویژه داریم.

رئیس هیات مدیره بانک کشاورزی در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مساعی مهندس پویا فر مدیر سابق شعب بانک در استان گفت: ارتقاء شاخص های عملکرد در دوره مسئولیت نامبرده مرهون تلاش تک تک همکاران و حاصل یک کار تیمی موثر و موفق بوده است.

وی در پایان با معرفی مهندس جمشیدیان به عنوان مدیر جدید شعب بانک در استان اظهار امیدواری کرد با همکاری و همراهی مجموعه افراد ذی مدخل در بخش کشاورزی، شاهد ارتقای عملکرد در حوزه اقتصاد کشاورزی در منطقه خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

نظرات