- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بخش مهمی از پیشرفت کشور را مرهون تلاش زنان هستیم

IMG_0169

به گزارش مغانه، “توکل لطفی” روزجمعه در آیین دومین روز از مرحله استانی مسابقات قرآن و معارف اسلامی که با شرکت 660نفر از دانش آموزان دختر منتخب نواحی و مناطق 19گانه استان اردبیل در پارس آباد برگزار شد، افزود: زنان مسلمان ایران اسلامی همچنین نقش مهمی در اداره کشور بعد از انقلاب و در زمان دفاع مقدس داشتند.

وی، با اعلام اینکه ما امروز حضور موثر و فعال زنان را در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی شاهد هستیم، ادامه داد: فعالیت های قرآنی عرصه ای بسیار مهم و بخشی از رسالت اساسی و اصلی زنان است.

وی، با بیان اینکه اصالت انقلاب اسلامی، فرهنگی و قرآنی است، اضافه کرد: امروز ما شاهد حضور دختران و زنان به صورت سازماندهی شده در عرصه ها و فعالیت های فرهنگی و قرآنی هستیم که این امر قطعاً زمینه ساز شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف است.

لطفی، اهمیت دادن به جوانان و زنان و زمینه سازی برای حضور فعال این قشرها در عرصه های سیاسی و اجتماعی را از شعارها و اعتقادات نظام و دولت عنوان کرد و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان” اقتصاد و فرهنگ با عزم و مدیریت جهادی از سوی مقام عظمای ولایت، گفت: برگزاری چنین برنامه ها و مسابقاتی به تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری کمک زیادی می کند.

وی، با قدرانی از دست اندرکاران برگزاری سی و دومین دوره مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی در پارس آباد، اظهار کرد: مدیریت آموزش و پرورش پارس آباد همچون سال های گذشته، با جنب و جوش و شور و شعف خاصی برنامه های را اجرا می کند.

مدیر آموزش و پرورش پارس آباد و رئیس ستاد برگزاری مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی نیز در این مراسم گفت: در دومین روز از مسابقات استانی قرآن که امروز شاهد اجرای آن خواهیم بود، 660دانش آموز دختر از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان اردبیل در یک فضای معنوی ومناسب به رقابت خواهند پرداخت.

علی حبیب پور، به اهمیت و نقش زن از دیدگاه پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام پرداخت و افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) به زنان و دختران عزت ، عظمت و وقار داد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد زنان دنیا، حفظ عفت، کرامت واقعی و نقش آفرینی این قشر در عرصه های مختلف است، ادامه داد: الگوی این بحث اساسی برای زنان عالم، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حبیب پور، با اشاره به چگونگی و روند برگزاری مسابقات اسانی قرآن و معارف اسلامی در این منطقه مرزی گفت: پارس آباد مغان این توان و ظرفیت و پتانسیل را دارد که نه تنها مسابقات استانی، بلکه مسابقات کشوری را در حوزه های مختلف قرآنی، پرورشی و آموزشی به نحو احسن و شایسته برگزار کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام عظمای ولایت، گفت: باید از ظرفیت های دانش آموزی و آموزش و پرورش در تحقق منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری حداکثر استفاده را کرد.

محمود مشکی، گفت: می توان با ایجاد فضای تربیتی سالم ، پرسش و پرسشگری ، نقد و نقد پذیری و آموزش حقوق شهرندی را نهادینه کرد که امروز از ضرورت های آموزش و پرورش و دغدغه های ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت می باشد.

وی، اظهار کرد: فضایی که در آموزش و پرورش به خصوص در حوزه معاونت پرورشی ایجاد شده، توانسته ایم دو گفتمان اساسی یعنی گفتمان دینی و مشاوره ای را در برنامه های اصلی خود قرار دهیم.

مشکی، گسترش آموزه های دینی و تعمیق انس و با قرآن وسیره ی پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در آموزش و پرورش را از اهداف این مسابقات اعلام کرد.

او، تصریح کرد: امروز دانش آموزان قرآنی که در خواندن صحیح و زیبای قرآن و درک و معنای آن سرآمد هستند می توانند با عمل به دانستنی های خود، گرایش و انس با قرآن کریم را در دیگر دانش آموزان فراهم بنمایند.

وی، با اعلام اینکه قرآن معجزه ای از جنس عقل و فهم و دیگر معجزات الهی مانند معجزه عصای حضرت موسی از جنس حس است، ادامه داد: قرآن هویت دینی و راهنمای عمل ماست که باید در تربیت بومی از این ظرفیت به صورت حداکثری استفاده شود.

وی، ادامه داد: در حوزه قرآنی نگرش ما این است که قرآن به عنوان خدانامه، سعادت دنیا و اخرت ما را رقم می زند.

وی با بیان اینکه، خواندن زیبا و صحیح قرآن، پرداختن به درک ومفاهیم قرآن و ایجاد فضای مناسب برای انس هرچه بیشتر دیگر دانش آموزان و همکلاسان با قرآن، از وظایف اصلی شما دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات است، گفت: قرآن باید در رفتار و اعمال ما دیده شود و رفتار ما باید باعث شود تا دانش آموزان دیگر از این خوان الهی بیشتر منتفع و بهره مند شوند.

وی، از همکاری و مشارکت فعال ادارات و نهادهای مختلف منطقه پارس آباد به خاطر برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و. معارف اسلامی استان اردبیل تشکر و قدردانی کرد.