امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 10th, 2014 2:06 | کد خبر : 4319 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بخش خصوصی 20 هزار میلیارد ریال در استان اردبیل سرمایه گذاری می کند

استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بخش خصوصی گفت: در دو ماه آینده عملیات اجرایی نزدیک 20هزار میلیارد ریال طرح با سرمایه گذاری بخش غیردولتی در استان اردبیل آغاز می شود.

IMG_0156

مجید خدابخش روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانداران قبلی و جدید شهرستان پار س آباد افزود: حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران جدید فراهم می کند.

وی، راه آهن اردبیل –میانه را از پروژه های مهم استان اردبیل اعلام و بیان کرد: برای اجرای این طرح تا کنون سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و 30هزار میلیارد ریال نیاز است تا این طرح به بهره برداری برسد.

وی، اضافه کرد: یک میلیارد دلار در قالب فاینانس، کشور چین در طرح راه آهن اردبیل-میانه سرمایه گذاری می کند .

وی، از اجرای طرح توسعه نیروگاه اردبیل با 400میلیون دلار سرمایه گذاری و چهار بانده کردن محور ارتباطی مشکین شهر-اردبیل با یک هزار و 200میلیارد ریال اعتبار توسط قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد.

وی، طرح پایاب سدخداآفرین را یکی از پروژه های بسیار مهم استان و منطقه دشت مغان دانست و گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی و تمکیل این طرح، بانک توسعه اسلامی 250میلیون یورو در این طرح سرمایه گذاری می کند.

خدبخش، با بیان اینکه باید فضا را برای حضور موثر و وفعال سرمایه گذاران بخش خصوصی مهیا کنیم، ادامه داد: دولت با ایجاد زیرساخت های لازم، زمینه را برای سرمایه گذاری مردم و سرمایه گذاران فراهم می کند.

او، بیان کرد: فعال سازی پروژه های عمرانی و اقتصادی نیمه تعطیل و تعطیل، به نفع همه است، اظهار کرد: اگر این پروژه ها فعال شود بدون شک رونق اقتصادی در استان و منطقه اتفاق خواهد افتاد.

استاندار اردبیل به ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: پارس آباد سالانه حدود پنج هزار و 500میلیارد ریال درآمد از بخش کشاورزی کسب می کند که باید مدیریت کنیم تا درآمدهای حاصل از تولیدات کشاورزی در خود منطقه سرمایه گذاری شود.

در این مراسم با اهدای لوح و هدیه از خدمات سه ساله ولی کریمی فرماندار قبلی پارس آباد قدردانی و ایرج بیگدلو به عنوان فرماندار جدید این شهرستان مرزی منصوب شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات