- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بخشی از جنگل های مرزی حاشیه ارس در پارس آباد در آتش سوخت

به گزارش مغانه به دنبال وقوع این حادثه نیروهای آتش نشانی پارس آباد بلافاصله به محل اعزام و با کمک نیروهای مردمی، ماموران گروهان مرزی، منابع طبیعی و شرکت بهره برداری، زهکشی مغان و راه و شهرسازی، آتش مهار و مانع سرایت آن به دیگر بخش های جنگل شدند.

در این حادثه که عصر امروز رخ داد، دهها اصله از انواع درختچه و درختان جنگلی و پوشش گیاهی کناره های رودمرزی ارس در آتش سوخت.

مسئول ایستگاه آتش نشانی پارس آباد در این خصوص گفت: خوشبختانه با حضور و اقدام به موقع نیروهای آتش نشانی، مردم، مرزبانی و تجهیزات و ماشین آلات راهسازی و بهره برداری و زهکشی مغان این آتش سوزی بعد از دو ساعت کنترل شد.

اللهوردی مجیدی با بیان اینکه علت دقیق این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است، افزود: این آتش سوزی در نزدیکی تفرجگاه ساحلی ارس پارس آباد و در جنگل های نوار مرزی ایران با کشور جمهوری آذربایجان اتفاق افتاده است.

این آتش سوزی در طی یک ماه گذشته برای دومین بار است که به جان جنگل های ارس می افتد و در آخرین مورد بیش از یک هکتار در حاشیه رودخانه ارس در بخش اصلاندوز و همچنین حاشیه زمین های مرزی بالهارود در بیله سوار مغان با جمهوری آذربایجان در آتش سوزی سوخته است.

منبع : آران مغان

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "بخشی از جنگل های مرزی حاشیه ارس در پارس آباد در آتش سوخت"

#1 Comment By شهروند On 2015/07/07 @ 4:27 ق.ظ

آتش نشانی پارس اباد کم هست شهر بزرگی مثل پارس اباد نباید این تعدا د اتش نشان داشته باشد

#2 Comment By حق مردم On 2015/07/07 @ 11:37 ق.ظ

جایی که نماینده منطقه آقای… باشد، شکر خدا را که کل مغان نمی سوزد، البته که شاید در شعله های آتش نمی سوزد اما بدتر از آن در زیر شعله های ظلم حاصل از عملکردهای ظالمانه وی بشدت می سوزد.