- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

با متجاوزان به منابع طبیعی در پارس آباد به شدت برخورد می شود

به گزارش مغانه، عزیز جمالی در جلسه کمیته صیانت و حمایت از عرصه‌های منابع ملی در پارس‌آباد، با تاکید بر اهمیت و حفظ منابع طبیعی در اجرای منویات مقام معظم رهبری با بیان اینکه با هرگونه تجاوز به اراضی ملی بر اساس قانون به شدت برخورد می‌شود، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل کشت پاییزه با دستور قضایی، کلیه متجاوزان به اراضی ملی علاوه بر جریمه هفت میلیون تومانی در هر هکتار، کلیه ادوات، تراکتور و دستگاه‌های سنگین آنها نیز به نفع دولت ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برخورد با مخربان منابع طبیعی برای اولین بار از مراجع قضایی دستور سیار دریافت کردیم، افزود: هر‌گونه ساخت و ساز غیر‌مجاز در اراضی ملی علاوه بر جریمه سنگین، قلع و قمع و برچیده می‌شود.

وی، ظهار کرد: ما باید از تمام ظرفیت‌های قانونی و محلی برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استفاده کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، با بهره‌برداری از مشارکت مردم و جوامع محلی، راهبردهای اساسی جامع‌نگر را برای ارتقای فرهنگ حفظ و احیای پایدار منابع طبیعی اتخاذ کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

جمالی از راه‌اندازی صندوق تعاونی توسعه منابع طبیعی در حمایت از دامداران و فعالان عرصه‌های منابع طبیعی از امسال خبر داد و بیان کرد: همه دامداران واجدالشرایط می‌توانند با خرید چهار سهم که هر سهم مبلغ ۵۰ هزار تومان است، عضو این صندوق شده و از محاسن و مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین با هشدار به دامداران در مورد عدم تمدید پروانه چرا اضافه کرد: دامدارانی که طی دو فصل با وجود ابلاغ از سوی منابع طبیعی پروانه چرای خود را تمدید نکنند، فاقد دامدار تلقی شده و پروانه آنها باطل و به کس دیگر واگذار می‌شود.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کسانی که دامدار هستند اما پدرشان فوت کرده باید به اداره منابع طبیعی مراجعه کرده و نسبت به معرفی احدی از وراث به عنوان وکالت اقدام کنند.

وی از اهدای کارت همیار طبیعت به دهیاران روستاها خبر داد و گفت: این طرح بیش از این جنگلبان افتخاری نام داشت اما امروز به نام همیار طبیعت تغییر نام داده که محاسن و مزیت‌های بسیار مناسبی دارد.

جمالی با اشاره به برگزاری نشست مشورتی اخیر با دهیاران در حضور بخشدار اصلاندوز افزود: دهیاری‌ها رابط بین عشایر و روستاها با منابع طبیعی هستند و از این به بعد سیاست منابع طبیعی را به روستاییان و عشایر تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم مشخص شدن حریم روستاها تصریح کرد: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و اینکه در میان عشایر نارضایتی ایجاد نشود، باید به بنیاد مسکن مراجعه و پس از جمع‌آوری و کسر احشام از پروانه چرا با اخذ مجوز مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اقدامات لازم را انجام دهند که پیش از این به قشلاقات علم‌لو و قره‌تپه حریم روستا داده شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس‌آباد در مورد برخورد قاطع با دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا دارند، بیان کرد: امسال از دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا یا فاقد پروانه بهره‌برداری دارند به ازای هر واحد دامی مبلغ ۹۴ هزار تومان جریمه اخذ می‌شود.

جمالی از همه دلسوزان طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی ملی اعم از شخم‌زنی و ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را به سامانه رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

منبع: ارس تبار

4 Comments (Open | Close)

4 Comments To "با متجاوزان به منابع طبیعی در پارس آباد به شدت برخورد می شود"

#1 Comment By ناشناس On 2015/10/29 @ 9:46 ق.ظ

اقای عزیز جمالی ماهم بشدت با شما برخورد خواهیم کرد.بوقتش.دوهکتار از زمین زراعی شخصی در اولتان رو بزوردیوار کشی کردید بنفع اداره منابع طبیعی!!!!و یا بنفع!!!!با قطعیت مدرک و سند داریم بابت دوهکتار تعرضی که کردید.صبر کن ما بشدت با شما برخورد خواهیم کرد .تمامی مدارک ها با سند قطعی اماده هست برای ارائه به دادگاه تا حق حقوق جای خودراپیدا کند انشالله

#2 Comment By ناشناس On 2015/10/29 @ 5:54 ب.ظ

ولله هیچ اتفاقی نمیفته فقط داره حرف میزنه

#3 Comment By ناشناس On 2015/10/31 @ 5:08 ب.ظ

اقای ناشناس محترم محل مورد اختلاف شما احتمالا با اداره میراث فرهنکی می باشد و همچنین متولی اراضی زراعی مدیریت جهاد کشاورزی می باشد نه اداره منابع طبیعی بنابراین لطفا قبل از هرگونه اظهار نظر به متن مصاحبه دقت نمایید

#4 Comment By در پاسخ به ناشناس محترم On 2015/11/01 @ 6:07 ب.ظ

نخیر دو هکتار زمین زراعی توسط اداره منابع طبیعی که در اولتان هست غصب شده و تمامی مدارک وجود دارد.لطفا قبل از هرگونه اظهار نظر به متن مصاحبه دقت نماییددقت کرده ام و اعتراضم بر حق هست شما اشتباهی نقشتو تو ذهنت کشیدی.اداره منابع تو داخل اولتان هست نه بیرون از اولتان.میراث فرهنگی که تو میگی مربوز به قلعه اولتانه دوست محترم لطفا تو نقشه کشی تو ذهنت دقت کن.ایشون نمیگند این دوهکتار چرا اضافی هست؟؟؟این محصولی که اینجا کاشته میشه پولش به جیب کدوم فرد میره؟؟