امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 24th, 2015 6:36 | کد خبر : 8885 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

با قصابی ها و عاملان کشتار غیرمجاز دام در پارس آباد برخورد می شود

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به تاکیدات استاندار اردبیل در ممانعت و جلوگیری از کشتار دام به شکل غیرمجاز در برخی از مسیرهای گردشگری عنوان کرد: با همکاری فرمانداری اردبیل و پارس‌آباد و دادستان‌‌های این دو شهر به جد با کشتارهای غیرمجاز و قصابی‌های سیار که به شکل غیرقانونی فعالیت می‌کنند، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش مغانه، صادق صالحی گفت: اهالی استان اردبیل، میهمانان و گردشگران نباید از کشتارگاه‌های دام به شکل غیرمجاز گوشتی تهیه کنند و نسبت به تامین آن اقدامی انجام دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت گوشت در تامین غذای مردم و رفع نیازهای روزانه و وجود امراض مختلف در صورت عدم تایید پزشکی در برخی از کشتارهای دام و طیور مراقبت‌های لازم انجام می‌شود تا تمام دام‌های کشتار شده به شکل سالم و بدون انتقال بیماری به مردم عرضه شود و امکان دسترسی آن‌ها به گوشت سفید و قرمز سالم فراهم شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ما اقدام به تهیه و تولید گوشت سفید و قرمز بسته‌بندی شده با نصب تاریخ تولید، انقضا و مهر دامپزشکی در گوشت‌های تولیدی کردیم و مردم به راحتی می‌توانند از طریق قصابی‌های مجاز و فروشگاه‌های معتبر گوشت مورد نیازشان را تامین کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به کشتارهای غیرمجاز در برخی از روستاها نظیر آراللو اردبیل، اجیرلو و تپراق کندی پارس‌آباد و برخی ازمسیرهای گردشگری تصریح کرد: اکثر گوشت‌های عرضه شده در این مکان‌ها غیربهداشتی و بدون مجوز دامپزشکی است و اگر مردم راغب به خرید این گوشت نباشند قطعا بساط این قصابی‌های غیرمجاز برچیده خواهد شد.

صالحی ادامه داد: ما در ذبح دام‌ها علاوه بر موارد بهداشتی به مسائل شرعی آن‌ها نیز دقت می‌کنیم تا بدون مشکل خاص گوشت مورد نیاز از طریق مراکز رسمی عرضه شود و هرگونه خرید و فروش خارج از این محدوده مورد قبول و پذیرش ما نیست.

این مسئول افزود: در کشتارگاه‌های صنعتی استان در سه مرحله بازرسی و نظارت از گوشت تولیدی به همراه ذبح شرعی مورد توجه قرار می‌گیرد و ما امیدواریم مردم از این مجموعه‌های قانونی خرید خود را انجام دهند.

صالحی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا بساط تمام کشتارهای سنتی برچیده شده به طوری که در حال حاضر بیش از 75 درصد گوشت عرضه شده از طریق کشتارگاه‌های صنعتی انجام می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه کشتار دام غیرمجاز و عرضه آن با شماره تلفن 33322800 دامپزشکی را در جریان بگذارند تا با متخلفان برخورد شود.(فارس)

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

علی

جناب مدیرکل، بنده کسی هستم که از نزدیک با نوع کشتاردر کشتا رگاهها به شکل به اصطلاح صنعتی و قصابیها به شکل دستی و سنتی آشنا هستم باور فرمایید کشتا رهای سنتی خیلی بهداشتی تر از کشتارصنعتی است به شرطی که دامها بیماری یا مشکل دیگری نداشته باشند.من وجود کرمهای سفید انبوه را در کشتارگاهها به چشم خویش دیده ام!من دیده ام کارگرکشتارگاه با چکمه از توالت که درون سالن کشتارگاه تعبیه شده بود بیرون آمده بدن(گوشت) آماده شده گوسفند را پشت سزش روی کف سالن ورد چکمه هایش می کشید! کجای این کار بهداشتی است؟مطمئنا در کشتار های سنتی این اتفاق یا مشابه ان نمی افتد.لطفا به فکر این مردم بدبخت باشید.هرچند خواهید گفت بازرس روزانه دارید، بهتر است بدانید خوب عمل نمی کنند.من شخصا به بازرسی کار بازرسان رفته بودم که با این موضوع روبرو شدم موفق باشید