امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دسامبر 21st, 2016 9:21 | کد خبر : 20227 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

با عواملی که دنبال بدنامی اشخاص و منطقه هستند برخورد جدی شود

فرماندار پارس آباد مغان گفت: با عوامل و افرادی که با انتشار مطالب و تبلیغات منفی در رسانه ها و شبکه های مجازی درصدد بدنامی شهرستان و اشخاص هستند برخورد قاطع شود.

به گزارش مغانه آنلاین،اکبر صمدی عصر امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هیچ کس در برابر قانون مصونیت ندارد از این رو همه اشخاص در هر جایگاه و منصبی که قرار دارند در مقابل قانون و شرع اسلام مساوی هستند .

وی با انتقاد شدید از برخی افراد به خاطر انتشار اخبار و تصاویری در خصوص مدیران یکی از ادارات و شرکت های منطقه در شبکه ها و فضاهای مجازی افزود: در مورد این افراد تا کنون نه جرمی ثابت و نه از سوی هیچ مرجع قضایی حکمی صادر شده است و طبق قانون حتی در صورت صدور حکم قطعی ، کسی به بهانه آن نمی تواند آبرو و حیثیت آنان را خدشه دار کند.

وی تاکید کرد: افرادی که خودسرانه اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب علیه این مدیران دولتی کرده اند باید تحت تعقیب قرار گیرند چرا که ریختن آبروی افراد جرم است.

وی با استناد به اصل ۳۹قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

وی با بیان اینکه قوانین و آیات و روایات متعددی در خصوص حفظ حرمت و آبروی اشخاص جامعه وجود دارد، اظهار کرد: امام صادق (ع) در این زمینه می فرماید، حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

وی همچنین با اشاره به ماده ۳۵۳قانون آیین دادرسی کیفری افزود: انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده هایی که متضمن بیان مشخصات شاکی و متشاکی و هویت فردی یا موقعیت اداری یا اجتماعی آنان باشد مجاز نیست.

وی ادامه داد: از دادستانی ، نیروی انتظامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته ایم با عوامل و افرادی که در سایت ها و فضاهای مجازی، با هتک حرمت اشخاص و مسوولان باعث بدنامی افراد و تبلیغات سوء علیه منطقه می شوند طبق قانون به صورت جدی برخورد شود.

صمدی اضافه کرد: چنین کارهایی موجب یاس و ناامیدی میان مردم، از بین رفتن سرمایه اجتماعی و کاهش اعتماد و رضایت مندی عمومی و بدبینی نسبت به مسوولان و نظام می شود .

او ایجاد نشاط و امید در میان مردم و افزایش اعتماد و رضایت مردم را یکی از تاکیدات امام راحل و مقام عظمای ولایت ذکر کرد و گفت: رسانه ها در بحث ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه رسالت مهمی را بر عهده دارند.

وی با اعلام اینکه با مجرمان و خاطیان در هر جایگاه و مقامی باید برخورد شود، بیان کرد: در هر دستگاه اجرایی، شرکت و حتی مراجع نظارتی و بازرسی ممکن است لغزش و خطایی رخ دهد و برخورد قانونی و بدون هر گونه تبعیض با مجرمان و خاطیان از برکات و دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی خبرنگاران و فعالان شبکه های اجتماعی با غوغاسالاری و جنجال و رعایت نکردن اخلاق و اصول حرفه ای، دنبال سیاه نمایی دستاوردها و خدمات نظام و دولت، تامین منافع شخصی و جناحی و بازی با آبرو و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، خطاب به آنان گفت: هم اکنون دهها پروژه ریز و درشت در این منطقه در دست اجراست، اگر به فکر پیشرفت ،عمران و آبادانی منطقه هستید این خدمات و فعالیت ها و خواسته ها و مطالبات به حق مردم را به صورت صادقانه و دلسوزانه اطلاع رسانی کنید.

فرماندار پارس آباد، با بیان اینکه کشت و صنعت و دامپروری مغان یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور است، افزود: باید همه کمک کنند تا این مجموعه که پتانسیل بالایی برای منطقه است سرپا بایستد نه اینکه با تبلیغات منفی و مطالب کذب و بی اساس، این شرکت را در نوسازی و اجرای طرح با مشارکت سرمایه گذاران خارجی با مشکل مواجه کنیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات