- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

با تضییع کنندگان حقوق شهروندان در پارس آباد برخورد می شود

98

به گزارش مغانه، رحیم گل زاده در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس آباد در سال جاری که با محوریت حقوق شهروندان برگزار شد، با انتقاد از عملکرد بسیار ضعیف شهرداری پارس آباد در برخورد با تضییع کنندگان حقوق شهروندان افزود : متاسفانه پیاده روهای پارس آباد توسط کسبه ومغازه داران اشغال شده و شهرداری تاکنون هیچ برخورد قانونی با آنان به عمل نیاورده است.
وی ادامه داد : بسیاری از شهروندان پارس آباد به دلیل مشکل رفت و آمد در پیاده روها از خیابان برای پیاده روی استفاده می کنند و این مسئله باعث بروز حوادث ناگوار می شود.
دادستان پارس آباد گفت : براساس قانون شهرداری ، اشغال حریم پیاده روها توسط کسبه و بازاریان ممنوع می باشد و باید با متخلفان برخورد قانونی شود.
امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی پارس آباد نیز در سخنانی توجه به حقوق شهروندان را وظیفه تک تک دستگاههای اجرائی شهرستان دانست و گفت : طبق گزارشها متاسفانه دربسیاری از نقاط شهر توجهی به حقوق شهروندان نمی شود و رفته رفته این مسئله به یک معضل بزرگ تبدیل شده و باید بافرهنگ سازی و همت همه جانبه بر رفع این معضل مبادرت ورزیم.
حجت الاسلام ولی علوی، همچنین با اشاره به نقش بازاریان در ایجاد نظم امور شهری، گفت: اصناف و کسبه خود باید با رعایت حقوق شهروندان ، حریم معابر محل کسب خود را اشغال نکنند و شهرداری را در نظم بخشی به معابر عمومی و برخورد با عاملان سد معبر یاری کنند.
وی، با تاکید بر برخورد با پدیده زشت سد معبر در سطح بازار و معابر عمومی، اظهار داشت: این مهم باید در راستای صیانت و پاسداری از فرهنگ عمومی و حقوق شهروندان جدی گرفته شود.