امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 13th, 2015 5:36 | کد خبر : 10243 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

گشایش دوباره گمرک اصلاندوز و افزایش ساعت تردد در مرز بیله سوار از خواسته های جمهوری آذربایجان است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از خواسته های جمهوری آذربایجان بازگشایی مرز اصلاندوز و افزایش ساعت تردد در مرز بیله سوار و جلفاست که همگی در حال بررسی است.

به گزارش روز دوشنبه مغانه، سردار قاسم رضایی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دیدار و گفت و گوی فرماندهان مرزبانی های ایران و جمهوری آذربایجان در جریان هشتمین اجلاس مرزبانی دوکشور، گفت: در ادامه این گفت و گو ها امروز دوشنبه در جمهوری آذربایجان نشست مشترکی با فرمانده مرزبانی این کشور خواهیم داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا اظهار کرد: به علت وجود مرز رودخانه ای، دریایی و خشکی ایران با جمهوری آذربایجان یکی از موارد مورد نظر در این مذاکره تبادل تجاری و چگونگی مدیریت ترانزیت خودروها می باشد.

وی افزود: جمهوری آذربایجان حدود ۶۵۰ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که لازمه این مرز طولانی نشست و گفت و گوهایی است که باید بین مرزبانی ها صورت بگیرد.

وی با اشاره به شهادت هشت نفر از مرزبانان ایرانی در مرز ایران و پاکستان، افزود: تمام نا امنی ها در مرزهای شرقی کشور منشا خارجی دارد که از سوی استکبار هدایت و حمایت می شود.

او اضافه کرد: دولت و ارتش پاکستان باید پاسخگوی خون شهدای مرزبانی ایران بوده و نباید به تایید گزارشات اکتفا کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی طی یک سال گذشته از سمت پاکستان به داخل خاک ایران صورت گرفته است، اظهار کرد: دولت پاکستان باید یگان مورد نظر را در مرزها مستقر و امنیت منطقه را تامین کند.

سردار رضایی تاکید کرد: دولت پاکستان باید نسبت به دستگیری عاملان جنایت در مرز این کشور اقدام نماید.

وی گفت: برای تامین امنیت مرزهای کشور ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارایه شده که در صورت پشتیبانی دولت و مجلس از این اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال برای تاسیسات ابنیه ای و ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز برای خرید خدمات و تجهیزات هزینه می شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران با وجود هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک از بالاترین امنیت در سطح منطقه برخوردار است و این امنیت بخاطر نگاه مرزنشینان به امنیت مرز و تعامل مرزبانی و مرزنشینان تامین شده است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند در مرزها حرف اول را می زند، ادامه داد: باید امتیازات مناسبی از جمله تامین خانه های سازمانی، تجهیزات دفاعی، خودروهای ایمنی، نفربرهای زرهی، تجهیزات لازم الکترونیکی، دوربین های حرارتی و شناورهای با فورس چهار، پنج و شش در اختیار مرزبانی قرار گیرد.

سردار رضایی همچنین با اشاره به آمار کشفیات در مرزهای کشور در سال گذشته گفت: بیش از سه هزار قبضه سلاح شکاری در مرزهای شمال غرب و حدود ۶۰ تن مواد مخدر در مرزهای شرقی کشور کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته از ورود غیرمجاز بیش از ۲۵ هزار نفر به کشور جلوگیری شد و در مرزهای دریایی نیز به خصوص در منطقه جنوب کشور در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و سوخت اقدامات مهاری خوبی صورت گرفته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به برنامه های این فرماندهی در سالجاری اعلام کرد: انجام اقدامات مهندسی در مرزها، ارتقا مهارت ها و استفاده از فناوری نوین و بحث های کنترلی همچون دوربین های دید در شب، سیستم هوایی و پهپاد از جمله برنامه های مرزبانی است.

وی بااشاره به ناامنی های موجود در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان، خاطرنشان کرد: ایران با وجود داشتن پیرامونی ناامن کشوری امن و با آسایش در منطقه است.

سردار رضایی اظهار کرد: مرزهای آذربایجان شرقی با مراقبت های مرزی و تجهیزات هوشمندانه مرزی از مناطق امن مرزی کشور است که مرزبانان آن از آمادگی کامل برخوردار هستند. (ایرنا)

اخبار مرتبط

نظرات