- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بازنشستگي پيش از موعد فرهنگیان در لايحه بودجه 1393/ پیشنهاد فوق‌العاده شغل برای معلمان ابتدایی

 
وزير آموزش و پرورش از بازنشستگي پيش از موعد در لايحه بودجه 1393 خبر داد و گفت: پیشنهاد فوق العاده شغل معلمان ابتدایی به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری ارائه شده است.
 

به گزارش خبرگزاری مهر،  علي اصغر فاني در حاشيه نشست مشترك روساي هيات هاي بدوي وادارات ارزيابي عملكرد وبازرسي در باشگاه فرهنگيان تهران، با اشاره به اينكه در سال هاي اخير استخدام هايي بر آموزش و پرورش تحميل شده است، افزود: اين استخدام ها تعادل نيروي انساني و كيفيت بخشي آموزشي را بر هم زد و مشكلات متعددي براي مديريت بر منابع نيروي انساني ايجاد كرد.

وزير آموزش و پرورش، با تاكيد بر اينكه بدون برنامه ريزي كاري صورت نمي گيرد، اظهار داشت: با برنامه ريزي مي توان از معلمان مازاد دوره راهنمايي تحصيلي و دبيرستان براي تدريس در دوره ابتدايي استفاده كرد.

وی ايجاد انگيزه در بين معلمان ابتدايي را ضروري دانست و تصريح كرد:پيشنهاد فوق العاده شغل براي معلمان دوره ابتدايي به معاونت برنامه ريزي رئيس جمهور ارائه شد و موضوع در حال پيگيري است.

فاني در ادامه خاطر نشان كرد: تا آخر اسفند ماه، سعي خواهيم كرد ساماندهي نيروي انساني براي سال آينده روي كاغذ انجام و نقل و انتقالات سال آينده تحت تاثير اين ساماندهي قرار مي گيرد.

وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه بازنشستگي پيش از موعد در لايحه بودجه دولت آمده است، افزود: در صورت تصويب اين لايحه، نيروهاي مازاد با تشويق و امتياز و البته با انتخاب و اختيارخود از سيستم آموزش و پروش خارج خواهند شد و اميدواريم طي دو سال آينده عدم توازن نيروي انساني را ساماندهي كنيم.

وي به افزايش 26 درصدي بودجه آموزش و پرورش در سال 1393 اشاره كرد و يادآور شد: در بودجه سال 1393 رديفي با عنوان كيفيت بخشي ديده شده است كه در صورت تامين  اعتبار، وضعيت آموزشي مخصوصا هنرستان ها تقويت خواهد شد.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "بازنشستگي پيش از موعد فرهنگیان در لايحه بودجه 1393/ پیشنهاد فوق‌العاده شغل برای معلمان ابتدایی"

#1 Comment By داريوش دوسراني On 2014/01/12 @ 10:56 ق.ظ

آيا از بازنشستگي پيش از موعد كاركنان ديگر وزارتخانه ها و شركتهاي دولتي كه بيش از 25 سال سابقه خدمت دارند خبري هم هست؟