- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بازدید وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از گذر مرزی اصلاندوز + عکس

به گزارش مغانه آنلاین، شاهین مصطفی‌اف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و هیئت همراه و محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در سفری دو ساعته با همراهی استاندار اردبیل، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پایاب سدخداآفرین، سد میل و مغان و محل خط عبور ریل آهن اصلاندوز – هورادیز بازدید کردند.

وزیر اقتصادی کشور جمهوری آذربایجان در حاشیه این بازدید گفت: استان های مرزی در فرآیند توسعه نقش انکار ناپذیری دارند زیرا نوع تعامل مرزی ساکنان این مناطق با مردمان آن سوی مرز، ‌تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، ‌فرهنگی و امنیتی ویژه ای را رقم خواهد زد.

شاهین مصطفی اف افزود: ساماندهی این تعاملات جز در پرتو مدیریت هوشمندانه که ضامن بقا و حفظ امنیت ارضی و استقلال اقتصادی کشور است میسر نمی شود و توسعه یکی از این محورهای مدیریت هوشمند می باشد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان هدف خود از این بازدید را بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و صنعتی و بررسی نقطه ریلی هوردایز – اصلاندوز عنوان کرد.

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد نیز ، حضور وزیر اقتصادی کشور جمهوری آذربایجان و وزیر فناوری ارتباطات کشورمان را به همراه استاندار اردیبل در شهرستان پارس آباد را نشانه توجه ویژه دولت به پتانسیلهای شهرستان پارس آباد به عنوان یک شهرستان مرزی و تاثیر گذار در اقتصاد دوکشور دانست و ابراز امیدواری نمود برکات این سفر باعث رشد و توسعه و رونق اقتصادی استان و کشور شده و گامی  موثر در جهت عملیاتی نمودن فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گردد.

واعظی وزیر فناوری ارتباطات کشورمان نیز گفت: توجه و اهتمام لازم به نمادها و شاخص های استان های مرزی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بستری مناسب برای برنامه ریزی و هدایت  اعتبارات به سمت سرمایه گذاری، اشتغالزایی، اتخاذ سیاست های تشویقی و حمایتی، برخورداری مردم از سطح رفاه بیشتر و توزیع عادلانه ثروت و کاهش محرومیت در پی خواهد داشت و عدم توجه به این مهم آسیب های فراوانی به مرزنشینان وارد می نماید.