- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی از طرح های تحقیقاتی و کشاورزی پارس آبادمغان/ تصویری

به گزارش مغانه، کشاورز را در این بازدید رئیس موسسه تحقیقات و اصلاح بذر کشور، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار پارس آباد، مدیرعامل کشت و صنعت مغان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همراهی کردند.

۲ ۰۲۷ copy ۲ ۰۳۱ copy ۲ ۰۳۳ copy ۲ ۰۳۶ copy ۲ ۰۵۱ copy ۲ ۰۵۳ copy ۲ ۰۵۸ copy ۲ ۰۶۰ copy ۲ ۰۶۱ copy ۲ ۰۶۴ copy ۲ ۰۶۵ copy ۲ ۰۶۶ copy ۲ ۰۶۸ copy ۲ ۰۷۵ copy ۲ ۰۷۶ copy ۲ ۰۸۰ copy ۲ ۰۸۲ copy ۲ ۰۸۳ copy ۲ ۰۸۶ copy ۲ ۰۹۰ copy ۲ ۰۹۱ ۲ ۰۹۲ copy ۲ ۰۹۸ copy ۲ ۱۰۱ copy ۲ ۱۰۲ copy ۲ ۱۰۴ copy ۲ ۱۰۵ copy

 

22 Comments (Open | Close)

22 Comments To "بازدید معاون وزیر جهادکشاورزی از طرح های تحقیقاتی و کشاورزی پارس آبادمغان/ تصویری"

#1 Comment By دلسوز مغان On 2015/06/03 @ 2:59 ب.ظ

خداروشکر تو دقیقه ۹۰ جناب حبیب برومند نماینده مثلا پارس باد وبیله سوار پیدا شد……

#2 Comment By دلسوز مغان On 2015/06/04 @ 3:05 ق.ظ

پارس آبادمغان از هر لحاظ ظرفیت بالایی در تولید محصولات باغی و کشاورزی دارد اما از سوی دولت های قبلی وفعلی نسبت به این منطقه خیلی بی توجهی هایی شده است…….هر رفت و آمد مسئولان کشوری مشکلی از مشکلات منطقه مغان را حل ننماید آمدنشان هیچ ارزشی ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

#3 Comment By ناشناس On 2015/06/04 @ 4:25 ق.ظ

به قول یکی از دوستانم جناب برومند تو دیگه برای مردم مغان سوختی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

#4 Comment By بابک آدیگوزلی On 2015/06/04 @ 2:01 ب.ظ

با سلام و احترام. بهتر نیست در چنین بازدیدهایی فرماندار یا معاون یکی از آنها باشد و دیگری در فرمانداری مشغول کارهای دیگر؟ماشالله جناب برومند هم بعد چند هفته ای دوری دیدیم بالاخره برایش آرزوی موفقیت دارم.

#5 Comment By دلسوز مغان On 2015/06/04 @ 6:53 ب.ظ

جناب بابک آدیگوزلی حرفهای شما قابل قبول اما چه کسی از جواب دهی به ارباب رجوع از اداره فرار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه اینا بزرگترین ظلم به مردم هست……..جناب فرماندار قطعنا باید در فرمانداری بود تا پاسخگوی مشکلات مردم باشد اما……………….

#6 Comment By ناشناس On 2015/06/05 @ 1:59 ب.ظ

دوستان ،بازدید معاون وزیر روز تعطیل ودر روزچهارشنبه بود لطفاً درنظر گرفته واظهار نظر نمائید

#7 Comment By دلسوز مغان On 2015/06/05 @ 4:01 ب.ظ

دلسوز مغان

جناب بابک آدیگوزلی حرفهای شما قابل قبول اما چه کسی از جواب دهی به ارباب رجوع از اداره فرار کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه اینا بزرگترین ظلم به مردم هست……..جناب معاون فرماندار قطعنا باید در فرمانداری بود تا پاسخگوی مشکلات مردم باشد اما……………….

#8 Comment By ناشناس On 2015/06/06 @ 6:16 ق.ظ

اقای فولادی بابایی چقدر پرداخت کرده عکسشو اینقدر بزرگ کردی

#9 Comment By بیر اکینچی On 2015/06/06 @ 12:45 ب.ظ

با سلام/ در جواب این دوست ناشناس باید عرض کنم که آقای ذکی اله بابایی در بحث تولید و تکثیر بذر ذرت خدمات شایسته و ماندگاری را انجام داده اند . ایشان پس از آنکه طرح واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذور کشاورزی توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور مصوب شد. پس از حدود ۶ماه دوندگی و تلاش بی وقفه و پیگیری های مداوم و حضور پی در پی در موسسه تحقیقات و چندین بار مذاکره و گفت و گو با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سرانجام موافقت آنان را با واگذاری امتیاز تکثیر و فروش بذر هیبرید ذرت رقم ۷۰۶ و سورگوم رقم اسپید فید به شرکت کشت و صنعت درستکار مغان کسب کرد و البته این واگذاری پس از بررسی های فراوان و احراز صلاحیت فنی و امکانات و اطمینان از توان شرکت درستکار مغان، از سوی موسسه صورت گرفت. متاسفانه برخی شرکت های فعال و نیمه فعال و حتی راکد در زمینه کشت و تولید بذر ذرت درمنطقه و حتی بعضی مسوولان جهادکشاورزی استان بعد از واگذاری امتیاز این بذور به صورت انحصاری به شرکت درستکار مغان که یک افتخار و موفقیت بزرگ برای منطقه و استان محسوب می شود به جای احساس غرور و شادمانی و تبریک به آقای بابایی، با نامه پراکنی و جمع آوری امضا از برخی کشاورزان و واسطه قرار دادن افراد بانفوذ، خلاصه از راههای مختلف بر آن شدند تا به هر نحو ممکن این امتیاز و قرارداد را که به صورت کاملا قانونی و در راستای اصل ۴۴ منعقد شده، ملغی و به خاطر تنگ نظری های خود و رقابت ناسالم ، مغان را از این نعمت و امتیاز محروم کنند. اگر اینها از حسادت، تنگ نظری و رقابت ناسالم و عداوت عده ای معدود نشات نمی گیرد پس چرا آنان بلافاصله پس از واگذاری این امتیاز به شرکت درستکار مغان به تکاپو افتاده و با انواع اقسام دروغ و بهتان و امضای طومار و سیاه نمایی عمکرد بسیار خوب این شرکت خوشنام و باسابقه سعی کردند این قرارداد را باطل کرده و خود از آن بهره مند شوند. قبل از آنکه شرکت درستکار مغان قرار داد امتیاز تکثیر وتولید لاین را با موسسه منعقد کند برخی شرکت ها از جمله برکت جوین متقاضی این امتیاز بود و اگر هوشیاری و درایت و اقدام به موقع مدیر عامل شرکت درستکار مغان نبود امتیاز بذر ذرت ۷۰۶ نیز به سرنوشت دیگر ارقام دچار می شد و این رقم نیز همانند رقم های دیگر بذر هیبرید ذرت به استان های دیگری واگذار می شد. حال سوال این است برخی افراد و شرکت ها که پس از اخذ امتیاز بذر۷۰۶ و سورگوم، خواب را بر خود حرام کرده و شبانه روز به فکر محروم کردن شرکت درستکار و درنهایت منطقه از این امتیاز هستند چرا ماهها قبل وقتی که ارقام دیگر به شرکت هایی از کرمانشاه و مشهد و شرکت پارس واگذار شد دست روی دست گذاشته و سکوت اختیار کرده بودند. به جرات می گویم خدمتی که آقای بابایی به ذرتکاران و بخش ذرت منطقه کرده هیچ مسئولی چنین خدمتی نکرده است. امثال بابایی باید حمایت شوند. این عکس ها به نظر من در مقابل خدمات چشمگیری که برای احیا و بقای بذر ذرت پارس آباد کرده بسیار ناچیز است. باید تصویر این مرد بزرگ را قاب کرده و در بهترین نقطه ی شهرستان و استان نصب نمود.
خلاصه اینکه اگر جسارت و شهامت بابایی نبود ما ذرتکاران باید برای تامین و تهیه بذر ذرت از این پس دست به دامان استان ها و شهرستان ها دیگر می شدیم پس چه بهتر آن تعداد انگشت شمار افراد سود جو و منفعت طلب بیش از این سنگ اندازی و مانع تراشی نکنند و به جای این حرکات مذموم و ناپسند، از آقای بابایی حمایت نمایند.

#10 Comment By محمدی On 2015/06/06 @ 5:17 ب.ظ

از آقای حاج زکی اله بابایی به خاطر دفاع و حمایت از کشاورزان و ذرتکاران بسیار ممنوم. اگر امثال بابایی نبود وضع ذرتکاران خیلی بدتر از این بود. درود بر حاج زکی

#11 Comment By اکبری On 2015/06/06 @ 5:33 ب.ظ

آقای ناشناس محترم که از انتشار عکس زکی اله بابایی ناراحت و غمگینی و فولادی را متهم به دریافت پول کردی، بابایی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بزرگ کشور هستند و تعامل بسیار خوبی با کشاورزان ذرت کار دارند . این آقا این توان را دارد که در شهرهای دیگر از جمله تبریز و تهران سرمایه گذاری کند . پس ما باید قدردان چنین افرادی باشیم که در این منطقه محروم سرمایه گذاری و چندین نفر را مشغول کرده اند .
تنگ نظری ها و حسادت ها یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی ماهاست . چه اشکالی دارد عکس بابایی بزرگ چاپ شود. مسئولان که به چنین سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ارزش و بها نمی دهند شما چرا این عکس را برایش زیادی می بینید. اگر مغانی هستی و تعصب به منطقه و کشاورزی داری باید عشق بورزی نه اینکه نارحات شوی.

#12 Comment By یک ذرت کار On 2015/06/08 @ 7:47 ق.ظ

تنها شرکتی که به نظر من از ذرتکاران حمایت می کند و با تمام توان از بخش ذرت استان و منطقه حمایت و پشتیبانی می کند، شرکت کشت و صنعت درستکار مغان به مدیرعاملی حاج ذکی اله بابایی است. من از مسئولان موسسه تحقیقات و اصلاح بذر کشور و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و پارس آباد عاجزانه خواهش می کنم از این شرکت حمایت کنند و به شیطنت های یک عده نگشت شمار که در پشت پرده به کشاورزان مظلوم ذرت کار نقشه می کشند و فقط به فکر منافع خود هستند گوش ندهند. آقای بابایی افتخار بزرگ برای منطقه و استان است باید قدر این افراد را بدانیم . بنده به عنوان یک تولید کننده ذرت تا کنون با چند شرکت کار کرده ام هیچکدام به اندازه بابایی به کشاورز ارزش و اهمیت نمی دهد . بنده تا حالا ندیده و نشنیده ام بابایی حق یک ذرت کاری را خورده باشد . از خداوند برای این سرمایه گذار و تولید کننده و تمامی مسئولان دلسوز نظام سلامتی و موفقیت آرزومندم.

#13 Comment By اکینچی On 2015/06/08 @ 6:53 ب.ظ

اتفاقا اگر شرکتی مثل تعاون روستایی اولتان نبود . خدا میداند امثال ذکی چه بلاهای سر کشاورزان میاورد. شرکت تعاونی روستایی اولتان تنها شرکت شبه دولتی و سهامی عام هست که حمایت کامل از کشاورزان را دارد .

#14 Comment By ناشناس On 2015/06/09 @ 3:43 ب.ظ

اگر فردی مثل بابایی نماینده مردم پارس آباد بود این شهرستان به خصوص کشاورزان هیچ مشکلی نداشتند. یاشاسین حاجی ذکی

#15 Comment By یک ذرت کار پیشکسوت On 2015/06/09 @ 4:51 ب.ظ

در زمینه تولید بذر ذرت ، تعاون روستایی اولتان که سهل است حتی کشت و صنعت های مغان و پارس توان و قدرت رقابت با شرکت درستکار مغان را ندارند. توصیه من به شرکت هایی که در بحث بذر ذرت در سطح منطقه و سایر استان ها فعالیت می کنند این است که شرکت درستکار مغان و مدیریت توانمند این شرکت فعال و موفق را الگوی خود قرار دهند.

#16 Comment By ناشناس On 2015/06/10 @ 7:28 ق.ظ

شرکت زکی کجاش خوش نامه، آدم بعضی مطالب رو میبینه خندش میگیره.

#17 Comment By هوادر حاجی ذکی On 2015/06/10 @ 8:39 ب.ظ

نگران نباش ناشناس عزیر هوادارش حضرتعالی باشد حتما نماینده اش هم ذکی اله وخبر نگارش فولادی خواهد شد

#18 Comment By آراز On 2015/06/14 @ 1:28 ب.ظ

آقای اکینچی .حاج زکی الله بابائی عرضه این رو داشته که بیاد درباره مشکلات کشاورزان که بزرگترین مشکل مشخص کردن تکلیف سورگوم ۳ سال پیشه که دست کشاورزان زحمت کش مغان مونده .فقط اینو میگم حاج زکی الله بابائی خدا برات عمر بیشتر بده تا از کشاورزان منطقه حمایت کنی.یاشاسین حاج زکی الله

#19 Comment By عاشق مغان On 2015/06/22 @ 5:52 ب.ظ

آقای بابک من هم تو اونروز که آقای مهندس کشاورز به شهرمون اومد بودم اولا ان روز جمعه بود و تعطیل رسمی کشورمان پس نبا ید اینطوری قضاوت نمایی که فرماندار یا معاون وی در اداره باشند تو روز تعطیل کی میره به اداره که اونها هم برن .پس سعی کن واقع بین باشی و از فرماندار و معاون وی که از نیروهای توانمند و متعهد وزارت کشور هستن حمایت کنیم و نباید بذاریم مثل شش ماه پیش که فرمانداری سوت و کور بود و کسی تحرکی نداشت فرمانداری به اون وضع دجار بشه سعی کن یک گشتی به فرمانداری بزنی وسپس قضاوت کن چونکه قضاوت کردن خیلی سخت هست اگه قضاوتت دروغ باشه

#20 Comment By وطن پرست On 2015/06/30 @ 4:35 ق.ظ

باسلام
۱-بنده وقعا تاسف میخورم که کسانی خود را مدعی مجلس وریاست می دانند که که شاید سواد خواندن ونوشتنشان به زور ثروت ودارئیشان می باشد.
۲-خواهشمندیم اجازه دهید مردم خودشان درمورد یک نهاد یا ارکان دولتی خاص وعوامل آن اظهار نظر نمایند.بقول شاعر مرحوممان: مشک آن است که خود ببوید—نه آنکه عطار بگوید. عطاران گرانقدر کمتر دست به عصای بازاریابانتان شوید وسعی برتوکل بر مشکتان نمائید.
یاعلی

#21 Comment By وطن پرست On 2015/06/30 @ 4:37 ق.ظ

سلام
خواهشمندیم درمورد وضعیت کشت وصنعت مغان ونقش هریک از اکیپ مدیریتی در ارتقا شرکت نظر خواهی نمائید.

#22 Comment By عدالت On 2015/07/02 @ 10:02 ق.ظ

به نام خدا
همشهریان عزیز
ب
موضوع تولید بذر هیبرید یک موضوع تخصصی و فنی میباشد که اختصاص قسمتی از تولید بذر هیبرید به زارعین بخش خصوصی در سایه سالیان سال زحمات خود زارعین و تلاش بی شائبه مرحوم محرمی بوده است ارزش گرانبهای زراعت و تولیدات زراعی در دشت مغان مرهون عرق جبین اجداد مغانیها بوده است که وظیفه اخلاقی و تاریخی و منطقه ای هرکسی است که ااین میراث گرانبها را برای آیندگان مغان حفظ نماید متاسفانه هر کجا بوی پول میاید سوداگران و سودجویان در آنجا حضور میرسانند و صنعت تولید بذر در مغان نیز از گزند زهرآگین این سودجویان در امان نمانده است و سودجویانی در این صنعت حضور دارند که نمیدانند بذر با کدامین ذ نوشته میشود و جز پول هیچ چیزی برایشان اهمیت ندارد و برایشان نه کشاورز بدبخت مصرف کننده در اقصا نقاط کشور مهم است ونه آینده این صنعت در مغان آنها به همه چیز تجاری و سوداگرانه نگاه میکنند حتی از این طریق تمام قوانین را به راحتی زیر پا میگذارند و افراد و مسئولین مربوطه را به راحتی دور میزنند بیاید مبنا را بر حفظ این صنعت بعنوان پتانسیل اقتصادی منطقه قرار بدهیم کسانیکه به این صنعت خیانت میکنند دشمن ما و کسانیکه برای تولید بذر با کیفیت تلاش میکنند دوستان ما هستند که بد سبزی سال ۹۰ در کشور ایران که موجب بدنامی بذرهای مغان در ایران شد میتواند مبنای دوستی و دشمنی ما در این صنعت باشند و خداوند ناظر اعمال ماست