امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 22nd, 2015 3:35 | کد خبر : 8868 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بازدید معاون استاندار اردبیل از پروژه‌های آبیاری دشت فتحعلی پارس‌آباد

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از پروژه‌های آبیاری دشت فتحعلی و ساحل‌بندی رود ارس شهرستان مرزی پارس‌آباد بازدید کرد.

علی آذر نژاد عصر امروز در این بازدید با رضایت پروژه‌های اجرا شده اظهار کرد: برابر مطالعه اولیه طرح رودخانه ارس در بازه تحت استان اردبیل که حدود 75 کیلومتر نیاز به ساماندهی و تثبیت دارد از سال 68 این طرح در دستور کار آب منطقه‌ای قرار گرفت که تا به امروز حدود 40 کیلومتر از آن در قالب پروژه‌های متعدد تکمیل شده‌اند و اراضی آزادسازی شده در این زمینه یک‌هزار و 200 هکتار است.

وی تصریح کرد: حدود 35 کیلومتر از این طرح باقی مانده که در حال حاضر 15 کیلومتر با اعتبار هزینه شده بیش از پنج میلیارد تومان در حال اجراست و جهت تکمیل کل پروژه ساحل‌بندی حدود 120 میلیارد تومان نیاز است تا به بهره‌برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از افزایش 17 درصدی اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار و 81 پروژه در حال حاضر فعال بوده و در دهه فجر امسال 244 پروژه با اعتبار هزینه شده 414 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

آذرنژاد از تخصیص اعتبار یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به استان خبر داد و افزود: 62 هزار هکتار از اراضی استان به کشت آبی می‌رود و با افتتاح پروژه پایاب سد خداآفرین شاهد تحول عظیم اقتصادی در استان می‌شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی نیز از افتتاح پروژه شبکه آبیاری دشت فتحعلی در خرداد سال 95 خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت دو عامل مهم آب و خاک در امر توسعه کشاورزی و با عنایت به عدم وجود آب در منطقه شبکه آبیاری تحت فشار دشت فتحعلی مطالعه و در سال 76 این طرح آغاز شد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با اتمام این پروژه عظیم در منطقه برای 16 قشلاق، 560 خانوار با جمعیتی بالغ بر دو هزار و183 نفر و اشتغالزایی 750 خانوار به صورت مستقیم و یک‌هزار و 950 نفر هم به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی از اختصاص 55 درصد زمین‌های دشت فتحعلی به باغبانی و 45 درصد این دشت به زمین‌های زراعی به صورت خالص خبر داد و گفت: در این طرح یک‌هزار و 144 اراضی تحت پوشش آبیاری بارانی (سنترپیوت)، 628 هکتار اراضی زیرپوشش آبیاری بارانی کلاسیک و یک‌هزار و 886 هکتار هم به صورت قطره‌ای اجرا می‌شود.

برومند از هزینه 30 میلیارد تومانی به پروژه شبکه آبیاری تحت فشار دشت فتحعلی تاکنون خبر داد و افزود: با تخصیص به موقع اعتبار 36 میلیارد تومانی مورد نیاز برای این پروژه که نقش مهمی در تولیدات منطقه دارد به زودی شاهد افتتاح این طرح می‌شویم.(فارس)

اخبار مرتبط

نظرات