- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بازدید فرماندار پارس آباد مغان از کشت و صنعت درستکار مغان+تصاویر

مهدی احمدی، در این بازدید که محبوب حسینی بخشدار مرکزی پارس آبادمغان و علی اکبر حسنیان مدیر جهادکشاورزی نیز وی را همراهی می کردند، گفت: دولت تدبیر و امید برای حمایت جدی از سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی طرح ها و برنامه های مهمی در دست اجرا دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۸۱واحد صنعتی موجود در این شهرستان، ۱۰واحد به صورت دائمی و ۱۷واحد به طور موقت تعطیل است که باید با برنامه ریزی های کارشناسی شده نسبت به حل مشکل کارگاه های و صنایع راکد اقدام موثری انجام شود.

وی با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیر این شهرستان در تولید انواع محصولات زراعی و باغی ، نسبت به تاسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی و حمایت از صنعتگران تلاشگر و فعال منطقه تاکید کرد.

او با اشاره به فعالیت ها و اقدامات موثر شرکت درستکار مغان در زمینه پروسس و تولید بذر اضافه کرد: چنین واحدهای صنعتی در رونق بخش کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی و حل مشکل بیکاری در منطقه بسیار تاثیر گذار هستند.

وی همچنین از مسوولان ذیربط خواست رسیدگی به مشکلات و نیازهای سرمایه گذاران و حل موانع پیش روی آنان را در اولویت قرار دهند.

مدیر کارخانه درستکار مغان نیز از راه اندازی خط بلال خشک کنی برای اولین بار در منطقه در این شرکت خبر داد و افزود: با شروع فعالیت واحد بلال خشک کنی در کارخانه کشت و صنعت درستکار مغان، بذر ذرت استاندارد و با کیفیت مطلوب در این شرکت تولید، پروسس و بسته بندی خواهد شد.

ذکی اله بابایی، با بیان اینکه کشت و صنعت درستکار مغان علاوه بر کشت و تکثیر لاین ذرت ۷۰۶، تولید کننده انحصاری بذر هیبرید سورگوم اسپید فید در ایران است، ادامه داد: این شرکت در بحث کشت و تولید بذر ذرت در سطح کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد.

وی ادامه داد: تمام تلاش مجموعه شرکت کشت و صنعت درستکار مغان بر این است که با فعالیت خوب خود، رعایت نکات و موارد مد نظر موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال ، با استحصال بذور مرغوب و استاندارد، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود در بحث تولید بذر برساند.

۵۵ ۰۱۳ ۵۵ ۰۱۷ ۷۴ ۰۰۲ ۷۴ ۰۰۵