امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 2nd, 2018 10:52 | کد خبر : 22874 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

بازاریان نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارند

فرماندار شهرستان پارس آباد مغان گفت: کسبه، اصناف و بازاریان با تکیه بر تولید داخلی حمایت از کالای ایرانی، باید نقش هوشمندانه و مهمی ایفا کنند.

جمشید کریمی/ مغانه آنلاین- علی علایی در حاشیه گردهمایی اصناف اظهارداشت:  توجه به رکود شدید بازار که سالیان سال گریبانگیر کسبه و بازاریان گردیده و نمایشگاه های متعدد در سال گذشته و هجوم افراد فرصت طلب و دوره گردها شهرهایی دیگر ضرر و زیان زیادی به کسبه و بازاریان این شهرستان زد به همین منظور و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از کالایی ایرانی و رونق اشتغال در منطقه از کسبه و بازاریان از ایجاد نمایشگاهها ی که باعث ضرر و زیان و لطمه به کسبه گردد جلوگیری بعمل خواهد آمد.

علایی همچنین یاد آوری کرد : باید مسئولان و دست اندر کاران با همکاری اصحاب و رسانه   ترویج تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی را در شهرستان نهادینه کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان مرزی  پارس آباد مغان نیز در ادامه جلسه از ابطال پروانه فعالیت ۲۹۷ واحد صنفی پارس آباد مغان  به دلیل رکود اقتصادی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

محبت جعفر پور افزود:  در شهرستان  مرزی پارس آباد مغان بالغ بر ۷ هزار واحد صنفی فعال هستند، که متاسفانه در سال گذشته بعلت رکورد و ورشکستگی کسبه و بازاریان نزدیک به ۲۹۷ نفر پروانه کسب خود را باطل کرده اند.

وی از فعالیت ۱۴  اتحادیه صنفی در شهرستان  پارس آباد خبر داد و گفت که آخرین اتحادیه در سال ۱۳۹۶ مربوط به اتحادیه لوازم خانگی بود، که تشکیل گردیده است.

جعفر پور با بیان اینکه  اتاق اصناف در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است ،افزود : بعلت سیاست‌هایی غلط سالهای گذشته متاسفانه   ساختمانی اداری در شان و جایگاه خانواده بزرگ اصناف تهیه احداث نشده است و در این جلسه سعی بر این شده  با توجه به ضرورت و نیاز به احداث ساختمان  و با حمایت  فرماندار ساعی مقدمات  واگذاری زمین جهت احداث ساختمان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد : که امیدواریم  با تخصیص اعتبار و حمایت اقشار مختلف کسبه و بازاریان این آرزوی چندین ساله تحقق  یابد.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پارس آباد با بیان اینکه واحد های صنفی  شهرستان در تمامی مراسمات بصورت جدی مشارکت داشته تصریح کرد: در طول سال با برگزاری مراسمات نیمه شعبان، ایستگاهها صلواتی، در ماههای محرم، کمک به نیازمندان و شرکت در مراسمات ملی و مذهبی از برنامه‌های فوق اتاق اصناف شهرستان می باشد.

اخبار مرتبط

نظرات