- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

بار سنگين ترافيك بردوش شهروندان پارس آباد

 irani

رسول ايراني /وقتي سخن از ترافيك و تردد سخت خودروها به ميان مي آيد، بي درنگ اين جمله به ذهنمان خطور مي‌كند كه: ترافيك يعني هدر رفتن اوقات و تحميل هزينه بر افراد جامعه. حتي در شهرهاي بزرگ ترافيك را نوعي بحران قلمداد نموده و براي رفع  آن كارشناسان امور مربوطه چاره انديشي مي کنند.

شهر پارس آباد مغان نيز اگر چه هنوز در حالت بحران ناشي از ترافيك قرار نگرفته است، اما ادامه روند فعلي و نبود يك برنامه جدي و مهم براي حل  اين معضل، عاقب خوشي را براي اين شهر نخواهد داشت.

افزايش تعداد خودروها از يك طرف وعدم تعريض و تجديد خيابان هاي اصلي، روز به روز دامنه ترافيك در خيابانهاي شهر را گسترده تر مي كند و اين امرسبب شده است كه اوقات شهروندان تلف گرديده و سرعت عمل و طي نمودن و رسيدن به مقصد به میزان چشمگيري كاهش يابد . ترافيك علاوه بر تحميل هزينه هاي روحي و رواني بر روي افراد جامعه، باعث هدر رفتن سوخت خودروها شده و بر استهلاك آن می افزاید.  علاوه بر عدم تناسب و فضاي خيابانهاي شهر با بافت جمعيت و تعداد خودروها، يكي ديگر از عوامل افزایش بار ترافيكی، پارك کردن خودروها در طول مسير خيابان هاي پر تردد شهر  مي باشد . گاهي مشاهده مي شود كه بعضي از اصناف و بازاریان نيز با پارك نمودن وسایل نقلیه شخصي در همين خيابان هاي كم عرض و يا با چيدن اجناس مغازه هاي خود در معابر عمومي و خیابان، باعث بیشتر شدن حجم ترافیک، سد معبر و بروز تصادف می شوند.

اينك با شروع مهرماه و بازگشايي مدارس، به طور مضاعف بر تردد خودروها و عابرين پياده افزوده شده است. لذا علاوه بر رعايت حقوق شهروندان در اين امر مهم، بايد مديريت شهري بخصوص در راس آن كارشناسان محترم راهنمايي و رانندگي و ساير مسئولين ذيربط در اين خصوص اقدام جدي بعمل آورند. اميد است همشهريان عزيز  نيز با رعايت اصول و قواعد و فوانین رانندگي و اصناف محترم نيز با احترام به حقوق عابرين پياده در كاستن از بار و سايه ترافيك شهرمان همكار ي لازم را به عمل آورند.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "بار سنگين ترافيك بردوش شهروندان پارس آباد"

#1 Comment By sodeif On 2013/10/19 @ 11:41 ق.ظ

با سلام. ابتدا تشكر از توجهتان به مشكلات شهر. البته پيش از همه بايد شهردار شهر به اين مسائل توجه كند كه متاسفانه شهرداران و شوراهاي پارس آباد تاكنون اصلا جايگاه و وظايف خود را نشناختند. اول از همه بايد دقت كنيم كه پارس آباد شهر بدون مديريت و مسوول بايد نام بگيرد. در مورد مسائل ترافيكي بايد عرض كنم كه فعلا مشكل ترافيكي در شهر وجود ندارد و تنها تخلفات رانندگي كه جنبه فرهنگي دارد، بيشتر به چشم مي خورد.اين تخلفات و عدم توجه رانندگان و پياده هاست كه مسائلي را در تردد به وجود مي آورد. اما با توجه به وضعيت توسعه شهر و نامناسب بودن شبكه هاي ارتباطي، در آينده اي طولاني مدت بايد ترافيك سنگيني را براي اين شهر پيش بيني كرد.