امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : ژوئن 13th, 2018 9:13 | کد خبر : 22855 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ایجاد ۱۰دهیاری جدید در روستاهای پارس آبادمغان

فرماندار پارس آباد مغان از ایجاد ۱۰ دهیاری جدید در روستاهای بالای ۳۰ خانوار این شهرستان مرزی در آینده نزدیک خبر داد.

علی علایی در گفت و گو با مغانه آنلاین افزود: در سایه پیگیری ها و پیشنهاد استاندار اردبیل و موافقت وزارت کشور مجوز ایجاد ۳۶ دهیاری جدید در روستاهای استان اردبیل اخذ و به فرمانداری های تابعه ابلاغ شده که بیشترین سهم در بین شهرستان های استان، با ۳۰ درصد مربوط به حوزه پارس آباد است.
وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای تاسیس دهیاری و انتخاب دهیار در روستاهای تابعه در حال انجام است، ادامه داد: بر اساس موافقت و مجوز اخیر وزارت کشور، به زودی هفت دهیاری در بخش اصلاندوز، ۲ دهیاری در بخش اسلام آباد و یک دهیاری در بخش تازه کند ایجاد می شود.
به گفته وی، در زمان حاضر از مجموع ۲۴۷روستا و آبادی پارس آباد، ۱۳۲روستا دارای مجوز دهیاری است که با تاسیس دهیاری های جدید، شمار روستاهای دارای دهیاری این شهرستان به ۱۴۲روستا افزایش می یابد.
علایی با بیان اینکه توجه به روستاها و مناطق عشایری و رفع مشکلات روستاییان از سیاست ها و برنامه های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می شود، بیان کرد: توسعه، عمران و رونق روستاها و بهبود شاخص های زندگی در این مناطق، علاوه بر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها، باعث رشد و پیشرفت کشور می شود.
وی با اشاره به رشد جمعیت شهرستان پارس آباد برابر سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ و مهاجر پذیری این شهرستان گفت: طبق نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت این شهرستان ۱۷۷هزار و ۶۰۱ نفر است که از این تعداد۷۲ هزار و ۲۲۲نفر در مناطق روستایی و بقیه در شهرهای تابعه ساکن هستند.
پارس آباد مغان در ۲۲۰ کیلومتری شمال اردبیل و کناره های رودخانه مرزی ارس (آراز) واقع است.

اخبار مرتبط

نظرات