امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 9th, 2015 10:08 | کد خبر : 13920 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

ایجاد آمادگی گردان ها از ماموریت های اصلی بسیج است/ برگزاری رزمایش لبیک یا رسول الله در پارس آباد

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد گفت: یکی از ماموریت های اصلی بسیج، آموزش و ایجاد آمادگی گردان هاست.

به گزارش مغانه، سرگرد مطلب شاهی امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: حفظ و ارتقای آمادگی عمومی گردان های بسیج نقش بسیار مهمی در برقراری امنیت پایدار در جامعه دارد.

وی از برگزاری رزمایش “لبیک یا رسول الله (ص)” در این شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش روزهای ۱۹و ۲۰شهریور ماه جاری به مدت دو روز در منطقه عمومی شهرک آیت الله غفاری پارس آباد برگزار خواهد شد.

به گفته وی افزون بر یک هزار بسیجی در قالب گردان های بیت المقدس در این رزمایش شرکت می کنند.

شاهی بیان کرد: نمایش اقتدار و توان بسیجیان، ایجاد و ارتقای آمادگی رزم گردان های بیت المقدس، تمرین فراخوانی یگانی ، حفظ و انسجام سازمانی و فعالیت های جمعی گردان های شرکت کننده، ایجاد آمادگی عمومی و ارتقای روزافزون توانمندی های رزمی و دفاعی برای اجرای ماموریت های محوله و همچنین مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه رزم نیروها با تکمیل و بکارگیری ظرفیت های محلی و منطقه ای، ایجاد وحدت و همدلی در جهت پاسخگویی به تهدیدات احتمالی و ایجاد قابلیت پاسخگویی سریع و قاطع به حمله احتمالی نظامی دشمن در لایه های دفاعی از جمله اهداف این رزمایش است.

او با اشاره به اهمیت این رزمایش اضافه کرد: در روز نخست رزمایش، آموزش و سازماندهی نیروها را خواهیم داشت و در روز دوم، علاوه بر برگزاری صبحگاه مشترک نظامی با حضور گردان های بیت المقدس، خانواده های معظم شهدا، مسوولان ادارات ، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و اعضای شورای تامین، برنامه های مختلفی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه رزمایش لبیک یا رسول الله (ص) با پشتیبانی و همکاری تنگاتگ مدیران تمامی ادارات و دستگاههای دولتی برگزار می شود، ادامه داد: در اجرای این رزمایش دو عنوان عملیات امداد و نجات و دفاع از کوی و برزن مد نظر است.

 

اخبار مرتبط

نظرات