امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 29th, 2016 7:23 | کد خبر : 19133 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

انجمن اولیا و مربیان پارس آباد مغان رتبه اول استانی را کسب کرد

مدیر آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد گفت: براساس شاخص های ارزیابی ۱۴گانه انجمن اولیا ومربیان، آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد موفق به کسب رتبه اول در بین مناطق و نواحی استان شد.

به گزارش مغانه، احمد دهقانی درجلسه شورای معاونان، این موفقیت را مرهون کوشش مضاعف کارشناس انجمن اولیا ومربیان ، مدیران و عوامل اجرایی واعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس ، مدرسان زحمتکش آموزش خانواده و شورای انجمن اولیا و مربیان منطقه دانست  و افزود: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مشارکتی در آموزش و پرورش ، نقش مهمی در حل مشکلات مدارس و ارتقای کیفیت آموزش دارد.

وی ادامه داد: خانواده اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت در جامعه است و ساختار انجمن اولیا و مربیان و رسالت بزرگ اولیا در تربیت دانش آموزان تاثیر به سزایی دارد.
وی، ارتباط و پیوند دو نهاد خانه و مدرسه را در موفقیت دانش آموزان موثر خواند وادامه داد: تعامل بین اولیا و مربیان و ارتباط تنگاتنگ میان خانه و مدرسه، از بروز بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند.

وی به نقش پررنگ انجمن اولیا ومربیان در بحث آموزش وپرورش اشاره کرد افزود: دو نهاد خانه و مدرسه نقش ویژه ای در تکوین و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان دارد.

دهقانی، با بیان اینکه مشارکت و همکاری اولیای دانش آموزان را نباید فقط در کمک های مالی آنان خلاصه کرد، اظهار داشت: حضور و مشارکت جدی و فعالانه والدین در امور تربیتی دانش‌آموزان، باعث بالا رفتن سطح علمی و تربیتی فرزندان می شود.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل، در ارزیابی موردی شاخص ها، شهرستان پارس آباد درشاخص شوراهای انجمن اولیا ومربیان رتبه اول و در شاخص توسعه و تقویت آموزش خانواده ، آموزش و پرورش پارس آباد و ناحیه ۲اردبیل به صورت مشترک رتبه برتر را دربین مناطق ونواحی استان احراز کردند.

 

اخبار مرتبط

نظرات