- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

انجمن اولیا و مربیان پارس آباد مقام اول استانی را کسب کرد

به گزارش مغانه، محمدعلی محمدی مقدم درجلسه مدیران مدارس پارس آباد افزود: از آن جا که خانواده اولین کانون مؤثر در رشد و تکوین شخصیت آدمی می‌باشد و مدرسه نیز اولین و مهم‌ترین سازمان رسمی مؤثر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است، لذا هماهنگی در اهداف، محتوا و روش‌های تربیتی این دو نهاد مهم، ضرورت دارد.

وی، ادامه داد: یکی از راه‌های بسیار مناسب برای تحقق این امر، ارتباط بین خانه و مدرسه و به تعبیر صحیح ارتباط بین اولیا و مربیان می‌باشد که دفترانجمن اولیا و مربیان عهده‌دار سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تنظیم روابط بین خانه و مدرسه (اولیا و مربیان) و نظارت بر حُسن اجرای آن‌ها می‌باشد.

وی درخصوص مشارکت اولیا درمدارس گفت: اولیا ی دانش آموزان سرمایه گذاران واقعی نظام تعلیم و تربیت هستند و حق نظارت ، اظهار نظر، و بعضاً حق دخالت دارند و با انتخابات انجمن اولیا و مربیان عملاً وارد تصمیم گیری در امور مدرسه می شوند.

محمدی مقدم، آشنا ساختن اولیا با علل ناسازگاری فرزندان و یا موانع رشد بدنی و روانی کودکان، نوجوانان و جوانان، هم چنین پیدا کردن راه‌های رفع علل و موانع موجود و تبیین مسوولان و تقویت احساس مسوولیت در اولیا و مربیان نسبت به مسائل پرورشی فرزندان را از اهداف آموزش خانواده عنوان کرد.

وی همچنین فراهم کردن موجبات تحکیم مبانی شخصیت و تقویت خودآگاهی درکودکان، نوجوانان و جوانان ، آشنا کردن مدرسان و مجریان آموزش خانواده با اصول و روش های برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های آموزش خانواده ، بالا بردن اثر بخشی برنامه‌های آموزش خانواده و دوره‌های دانش افزایی پدران و مادران، آگاه کردن مدرسان و مجریان آموزش خـانواده نسـبت به مسـائل و مشکلات آموزش های مرتبط و ارائه راهبردهای مناسب برای رفع مشکلات را از دیگر اهداف آموزش خانواده اعلام کرد.