امروز: پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 24th, 2014 10:30 | کد خبر : 7894 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امنیت کامل و مطلوبی در مرزهای استان اردبیل حاکم است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: در زمان حاضر با هوشیاری و تلاش شبانه روزی ماموران مرزی و همکاری مرزنشینان، امنیت کامل و پایدار در مرزهای این استان حاکم است.

به گزارش مغانه، سرهنگ محمدعلی طاهری امروز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده هنگ مرزی پارس آباد، افزود: مرزبانی استان با همکاری و تعامل با مرزنشینان و دستگاه های دولتی و بهره گیری از تجهیزات و امکانات پیشرفته تمام توان خود را برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ناامنی در مرزها و ایجاد آسایش و امنیت برای مردم استان به خصوص مناطق مرزی به کار گرفته است.

وی، با بیان اینکه در سال جاری در هیچ یک از مرزهای استان ناامنی مشاهده نشده است، ادامه داد: آمارهای مرزبانی استان در سال 93 نسبت به پارسال، به واسطه ی اقدامات مطلوب ماموران مرزی، در تمام زمینه ها و شاخص ها رضایت بخش است.

وی، با اشاره به اینکه در پرتو امنیت به وجود آمده در نوار مرزی از ظرفیت های این مناطق در بخش های کشاورزی و دامداری استفاده می شود، گفت: آبادانی و پیشرفت و توسعه استان در سایه امنیت حاصل شده است.

او، با اعلام اینکه خدمت در نوار مرزی از ارزنده ترین خدمات است، بیان کرد: حوزه کاری مرزبانی بسیار وسیع و گسترده است و ماباید از فرصت خدمتگزاری بیشترین بهره را پیشبرد اهداف نظام و خدمت به مردم ببریم.

به گفته وی، هم اکنون مرزهای استان اردبیل امن و این استان دارای بالاترین سطح روابط با کشور همسایه خود جمهوری آذربایجان است.

وی، بر ضرروت همکاری هرچه بهتر مرزبانان پارس آباد با مرزبانان جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

وی با اعلام اینكه جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل، 369 كیلومتر مرز مشترك با كشورآذربایجان دارد، ادامه داد: مرزنشینان و مرزبانان دلاور استان، با هوشیاری و دقت كامل اوضاع را تحت كنترل دارند و به طور شبانه روز و با جان و دل از مرزها حفاظت و پاسداری می كنند.

طاهری با اشاره به آمار 8ماه گذشته مرزبانی استان گفت: در این مدت آمار کشف تجهیزات ماهواره، سیگار قاچاق، مشروبات الکلی، سرقت و مواد مخدر رشد خوبی داشته است.

به گفته وی، در مدت یاد شده آمار تصادفات جرحی و فوتی حدود 8درصد کاهش نشان می دهد.

فرماندار پارس آباد مغان نیز گفت: به واسطه تلاش ها، اقدامات و خدمات بسیار خوب مرزبانان، مشكلی در مناطق مرزی حوزه این شهرستان وجود ندارد.

ناصر نصیری افزود: امروز امنیت کاملی در مرزهای منطقه و استان برقرار است که این خود نشان دهنده هوشیاری دستگاه های امنیتی، نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی است.
وی، با بیان اینکه اهمیت مرز و مرزبانی برهمگان روشن است، اظهار کرد: در تامین امنیت مرزهای منطقه نباید هیچ ناهماهنگی بین ادارات و دستگاه های دولتی و مرزبانی شهرستان به وجود بیاید.

در این آیین با اهدای لوح سپاس از خدمات 4ماهه سرگرد راسخ غفارپور فرمانده قبلی هنگ مرزی پارس آباد قدردانی و سرهنگ سعید صابری به عنوان مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی این شهستان معرفی شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات