امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 13th, 2015 7:24 | کد خبر : 14277 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: ولایت مداری بزرگترین درس نهضت حسینی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه پارس آباد گفت: ولایت مداری، ولایت پذیری و وفاداری به ارزش های اسلامی از بزرگترین و مهم ترین درس نهضت حسینی و مکتب عاشوراست.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی پارس آباد که با موضوع “فرهنگ سازی مناسب در آداب عزاداری های ماه محرم و تعزیه خوانی” برگزار شد، افزود: ما باید با درس گرفتن از مکتب حسینی و استفاده مناسب از فرصت ماه های محرم و صفر برای افزایش سطح بینش و آگاهی های جامعه تلاش کنیم.

وی بر ضرورت پرهیز از خرافه گویی ها و خرافه پرستی ها در عزاداری های امام حسین (ع) تاکید کرد و خواستار آسیب شناسی و جلوگیری از بدعت گذاری ها درمراسم، عزاداری ها و تعزیه خوانی ها در ماه محرم شد.

۱

وی با اشاره به مسوولیت و وظایف خطیر و سنگین مبلغان دینی ادامه داد: رمز موفقیت کار مبلغان آشنایی با مسائل دینی و فلسفه قیام عاشوراست و مبلغان قبل از تبلیغ باید خود به این مسائل آگاهی و شناخت کافی داشته باشند.: رمز موفقیت کار مبلغان آشنایی با مسائل دینی و فلسفه قیام عاشوراست و مبلغان قبل از تبلیغ باید خود به این مسائل آگاهی و شناخت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از برکت قیام عاشورا و حضرت اباعبدالله (ع) است،گفت: مداحان مطالبی در شأن و منزلت حضرت امام حسین(ع) و یاران وی بخوانند و مبلغان نیز مطالب و معارف قیام عاشورا را به شکل مطلوب برای مردم بیان کنند.

۳

وی همچنین با اشاره به اینکه بهتر است برنامه‌های مراسم دهه محرم در مساجد و حسینیه‌ها اجرا شود، تأکید داشت: دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای متولی نیز سعی کنند آیین ها و برنامه های ماه محرم به نحو مطلوب برگزار شود.

در این جلسه پس از طرح و استماع پیشنهادها و نظرهای اعضای شورا در خصوص نحوه ساماندهی ایستگاه های صلواتی و مدیریت دسته های عزاداری وبرگزاری هرچه با شکوهتر آیین ها و برنامه های ویژه مام محرم، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

۲

اخبار مرتبط

نظرات