امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 4th, 2013 8:08 | کد خبر : 1020 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: نيروي انتظامي عامل اصلي برقراري آرمش و امنيت در كشور است

امام جمعه پارس آباد مغان با تبريك فرارسيدن هفته نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي عامل اصلي برقراري آرامش، نظم و امنيت در كشور است. به گزارش مغانه، حجت الاسلام ولي علوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه پارس آباد با بيان اين كه امنيت و آرامش امروز كشور مرهون ايثارگري ها و تلاش هاي […]

IMG_3632

امام جمعه پارس آباد مغان با تبريك فرارسيدن هفته نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي عامل اصلي برقراري آرامش، نظم و امنيت در كشور است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام ولي علوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه پارس آباد با بيان اين كه امنيت و آرامش امروز كشور مرهون ايثارگري ها و تلاش هاي شبانه روزي نيروهاي انتظامي است افزود: مردمي بودن ، اعتماد عمومي جامعه و قاطعيت در برخورد با اخلالگران نظم و امنيت اجتماعي از خصوصيات بارز و مهم نيروي انتظامي است.
وي گفت: اگر مخلان نظم و امنيت امروز در جامعه ما جايگاهي ندارند حاصل تلاش هاي شبانه روزي ونقش موثرنيروي انتظامي در كشور بوده كه توانسته بسياري از ناامني‌ها را كاهش و با آنها برخورد قانوني و جدي داشته باشند.
امام جمعه پارس آباد ارتباط تنگاتنگ مردم با نيروي انتظامي در برقراري نظم و امنيت در جامعه را بسيار موثر دانست و اظهار كرد: گستردگي حوزه فعاليت نيروي انتظامي در مبارزه با اخلالگران ، اعتياد ، قاچاق كالا و ديگر زمينه ها بيانگر توان و ظرفيت بالاي اين نيرو است.
حجت الاسلام علوي در بخش ديگري از سخنان خود به سالروز ازدواج امام علي (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره كرد و افزود: امروز جامعه از نظر ازدواج با مشكل مواجه است طوري كه سن ازدواج بالا رفته و از طرف ديگر آمار طلاق نيز افزايش يافته و اين امر ناشي از سخت گيري خانواده ها در ازدواج فرزندانشان بوده است.
وي سخت گيري بيش از حد خانواده ها در ازدواج فرزندان را عامل مهم طلاق دانست و به آنها توصيه كرد از سخت گيري هاي مربوط به تهيه جهيزيه سنگين و برگزاري مراسم ازدواج پرهزينه پرهيز كنند چرا كه ضرورت دارد زمينه ازدواج آسان براي جوانان در جامعه فراهم شود و خانواده‌ها توجيه شوند كه شرايط ازدواج را به دست خود سخت ‌تر نكنند و به فرمايشات ائمه معصومين (ع) به عنوان الگوي برتر و تاييد شده توجه كنند.
امام جمعه پارس آباد با تاكيد بر اين كه ملاك اصلي جوانان براي ازدواج بايد تقوا و اصالت خانوادگي باشد زرق و برق هاي مادي و دنيوي را زود گذر دانست و از خانواده ها و جوانان خواست با كم كردن توقعات خود شرايط ازدواج را از بين نبرند.
وي همچنين با گراميداشت شهادت امام محمد تقي(ع) گفت: دوران عمر آن امام بزرگوار ۲۵ سال و دوره امامتش ۱۷سال بود و در اين مدت آثار فكري و رواياتي كه از آن حضرت نقل شده و كلماتي كه از آن حضرت بر جاي مانده تا ابد زينت بخش صفحات تاريخ اسلام است.

نظرات