امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 15th, 2015 10:46 | کد خبر : 9893 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد مغان استعفا کرد

یک منبع آگاه از استعفای حجت الاسلام “ولی علوی” از امامت جمعه پارس آبادمغان خبر داد.

به گزارش مغانه، این منبع افزود: حجت الاسلام علوی، استعفانامه خود را به صورت مکتوب تسلیم آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل کرد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه هفته جاری ، آخرین نماز جمعه ای خواهد بود که به امامت علوی برگزار می شود، ادامه داد: حجت الاسلام ولی علوی قرار است پس از ایراد خطبه ها و اقامه نماز، از نمازگزاران و مردم این منطقه، خداحافظی و طلب حلالیت کرده و به زادگاهش شهرستان مشگین شهر نقل مکان کند.

گفته می شود امام جمعه پارس آباد به علت ناراحتی جسمی از سمت خود کناره گیری کرده است.

حجت الاسلام ولی علوی حدود ۲۰سال پیش و به دنبال ارتحال حجت الاسلام علی کریمی اولین امام جمعه پارس آباد، از سوی مقام عظمای ولایت به سمت امامت جمعه پارس آباد و نماینده ولی فقیه در این شهرستان منصوب شد.

حجت الاسلام علوی، از شخصیت های وزین، برجسته و محبوب در بین آحاد مردم این شهرستان است که با خضوع و خشوع و تواضع در راه ترویج و نشر تعالیم اسلامی در کسوت امامت جمعه اهتمام جدی داشت و اخلاق ، رقتار و اوصاف ممتاز و مثال زدنی آن عالم وارسته و اندیشمند او را به چهره‌ای ماندگار، محبوب و دوست داشتنی در بین مردم ولایی منطقه تبدیل کرده است.

 

 

نظرات

یحیی اصغری

حاج آقا علوی منشا خدمات زیادی در این شهرستان مرزی است . برایشان آرزوی سلامتی دارم . بدون شک یاد و خاطره او هیچ وقت از اذهان و قلوب مردم این خطه پاک نخواهد شد.

میر حامد مولایی

سلام علیکم حضرت حجت السلام و المسلمین حاج اقا علوی امام جمعه شریف پارس اباد مغان
واقعا خطبه های حاج اقا علوی خیلی عالی است.
هر کجا باشید سلامتی و طول عمر امام جمعه محبوبمان باشید.

بهزاد فرهودی

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را خدمت امام جمعه محبو ب شهرعزیزمان پارس آبادتبریک عرض میکنم و ارزوی سلامتی و طول عمر را دارم …

مرادزاده

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و نثار درود بی کران به ارواح پاک طیبه شهدای انقلاب اسلامی امام شهدا و آرزوی صحت سلامت و عافیت مقام عظمای ولایت احترام به محضر خانواده های معظم شهدا جانبازان ایثارگران آزادگان سرافرازعرض سلام و ادب و احترام محضر مردم شریف غیرتمند و قدرشناس پارس آباد خاصه مؤمنین خواهران و برادران عزیز نمازگزار و عرض سلام ویژه به محضر بزرگان و ریش سفیدان بالخص روحانیت و معزز.
خداوند را بسیار سپاسگزارم که برهه از زندگی این حقیر در خطه مرزی مغان ایران اسلامی قرار داد که مردمان مهربان فهیم و با ارزش و قدردان وقدرشناس دارد .
خداوند را بسیار شاکرم ۵سال مدال نوکری مردمی را برگردن بنده نهاد که الگوی شرافت و غیرت مردانگی بوده و هستند و خداوند را بسیار شاکر و سپاسگزارم که زمان خدمتگزاری بنده همزمان شد با حضور حاج آقا در منطقه مغان که توانستم همیشه از محضر حاج آقا و از سخنان گرانبهایشان و از رهنمودهایشان بهره مند بشم و خطبه های دلنشین و ارزشمند ایشان چراغ راهنمایم باشد و خطبه های ایشان دل انسان را به سوی حق تعالی سوق میداد و یاد خدا را در دلها زنده میکرد . از طرفی وجود ایشان در منطقه منشا خیرو برکت بود و بدون شک خاطرو یاد ایشان هیچ وقت از اذهان و قلوب مردم این
خطه از کشور جمهوری اسلامی ایران پاک نخواهد شد . یادم هست هر وقت بار مسئولیتی که بالخص در سال ۷۸ بر دوشم سنگینی میکرد پای صحبتهای حاج آقا مینشستم دلم آرام میگرفت یادم هست هر کجا بودم بایستی روز جمعه خودم را به پارس آباد میرساندم تا از خطبه های ارزشمند ایشان بهره ببرم و راه طولانی را طی میکردم و به روستای پاره قشلاق میرفتم و از صحبتهای منبری ایشان بهره می جستم خداوند به ایشان در هرکجا باشد طول عمز با عزت و کرامت عطا فرماید . الهی آمین
حاج جلیل مرادزاده