- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام جمعه پارس آباد: مرزنشینان نقش برجسته در پاسداری از سرحدات کشور دارند

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی در آیین معرفی مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی این شهرستان افزود: افزایش تعامل و همکاری مردم و عشایر و مرزنشینان منطقه با نیروهای مرزبانی، به تقویت امنیت و ثبات در مرزهای منطقه کمک زیادی می کند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مرز هر کشوری به منزله ناموس آن کشور است ، اضافه کرد: مرزبانان و نیروهای مرزبانی در واقع ناموس داران کشور هستند.

وی با اعلام اینکه امروز مرزبانی و مرزداری فقط در مرز و حدود و ثغور جغرافیایی خلاصه نمی شود، ادامه داد: در عصر حاضر سرحدات جغرافیایی به عنوان بخشی از مرزبانی محسوب می شود چرا که مرزداری فرهنگی و صیانت از فرهنگ و اعتقادات دینی از گزند و تهاجم دشمنان بخش دیگری از مرزبانی به حساب می آید.

وی با بیان اینکه دشمنان به این نتییجه و باور رسیده اند از راه نظامی و جنگ سخت توان مقابله با نظام اسلامی را ندارند ، اظهار کرد: کشورهای مستبد و زورگو در راس آنها آمریکا و اسرائیل درصدد نفوذ و عبور از مرزهای کشور و تضعیف نظام از راه فرهنگی وتغییر اعتقادات و باورهای دینی جوانان هستند.

وی با بیان اینکه باید در بحث فرهنگی خیلی مراقب و حساس باشیم، بر تقویت انگیزه ایمانی نیروهای مرزبانی با هدف حفظ و مراقبت هرچه قوی تر و مستحکم تر از تمامیت ارضی مرزهای کشورمان تاکید کرد.