امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 2nd, 2013 9:54 | کد خبر : 1426 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: عزاداری ها متناسب با روح حماسه ی عاشورا باشد

 رئيس شوراي فرهنگ عمومي و امام جمعه پارس آباد با بیان این که امام حسین (ع) برای احیای اسلام و امربه معروف و نهی از منکر، قیام کردند، گفت: عزاداری ها در ماه محرم باید متناسب با روح حماسه ی عاشورا و برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی و عاشورایی باشد. به گزارش روز شنبه مغانه، […]

015

 رئيس شوراي فرهنگ عمومي و امام جمعه پارس آباد با بیان این که امام حسین (ع) برای احیای اسلام و امربه معروف و نهی از منکر، قیام کردند، گفت: عزاداری ها در ماه محرم باید متناسب با روح حماسه ی عاشورا و برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی و عاشورایی باشد.

به گزارش روز شنبه مغانه، حجت الاسلام ولي علوي در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان، افزود: عاشورا، ماه ایثار و شهادت و تجلی عشق و ارادت پاک به ولایت و امامت است بنابراین فلسفه قیام عاشورا باید به درستی برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وي، نسبت به پرهيز از هرنوع انحراف، بدعت و خرافات در آيين هاي عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) تاكيد كرد.

وی به آسیب های عزاداری ایام محرم اشاره کرد و با بیان این که مساجد بهترین مکان برای عزاداری است، گفت: حرکاتی مانند ایجاد ترافیک و راه بندان ، بلند بودن صدای بلندگو در مساجد، تشریفات زائد از مصدایق غلط عزادرای های ماه محرم است.

003

 فرماندار پارس آباد نيز با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز ظهر عاشورا در فرهنگ اسلامی، بر ضرورت برگزاري هر چه باشكوهتر نماز ظهر عاشورا تاكید كرد.

ولي كريمي، با تاكيد برجلوگيري از حركات وهن آميز در عزاداري ها، افزود: مداحان و وعاظ و خطبا، باید علل، انگیزه و فلسفه قیام عاشورا و کربلا را به درستی برای مردم بازگو کنند و همواره ارتقای دین، بحث عبودیت و ولایت را در اشعار و سخنان خود مورد توجه قرار دهند.

وي، بر نظارت دقیق و جدي بر حسینیه ها و تکایا و ایستگاه های صلواتی مجوزدار، تاكيد كرد.

وی، با اشاره به در پیش بودن 13 آبان ماه سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، خواستار حضور پرشور و گسترده مردم و مسوولان در راهپیمایی 13آبان شد.

اخبار مرتبط

نظرات