امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 15th, 2013 4:28 | کد خبر : 1759 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

امام جمعه پارس آباد: عاشورا درس ایستادگی، حریت و آزادگی به بشریت داد

امام جمعه پارس آباد گفت: قیام عاشورا درس های فراوانی به بشریت داد که حریت، آزادگی و ایستادگی در برابر ظالمان از جمله آنها است. به گزارش مغانه، حجت الاسلام “ولی علوی” در خطبه های این هفته نماز جمعه پارس آباد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درس حقیقی کربلا و حادثه […]

امام جمعه پارس آباد گفت: قیام عاشورا درس های فراوانی به بشریت داد که حریت، آزادگی و ایستادگی در برابر ظالمان از جمله آنها است.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام “ولی علوی” در خطبه های این هفته نماز جمعه پارس آباد، با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درس حقیقی کربلا و حادثه عظیم عاشورا را مقاومت ، استکبار ستیزی و مقابله با دشمنان بیان کرد و گفت: ماه محرم یادآور حماسه و رشادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار با وفایش است که درس استقامت و شجاعت را به همگان آموخت.

وی افزود: عاشورا پیام‌های فراوانی را در دل خود نهفته دارد که اولین پیام مهم عاشورایی طبق سخنان امام حسین(ع)، ظلم‌ستیزی و برپایی حاکمیت عدل، دین و ارزش‌های الهی در جامعه است.
امام جمعه پارس آباد به رویدادهای بعد از عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) پس از این واقعه غمناک بر خلاف اهداف پلید دشمنان دین و قرآن، با آن همه غم و اندوه و مصیبتی که در عاشورا برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت وارد شد نه تنها از رسالت الهی امام حسین (ع) و یارانش عقب نشینی نکردند بلکه با صبر و استقامتی که در واقعه عاشورا نشان دادند کاخ دشمنان دین و یزیدیان را به لرزه درآوردند.
وی، با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در پیام رسانی نهضت عاشورا یادآور شد: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت‌ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ‌ترین و خطیرترین مسئولیت‌ها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهداء (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.

 

اخبار مرتبط

نظرات