- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

درختکاری ریشه در آموزه های دینی دارد

امام جمعه پارس آباد با اشاره به در پیش بودن 15اسفند روز درختکاری گفت: درختکاری به عنوان یک عمل نیک و ماندگار، ریشه در آموزه های دینی دارد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام ولی علوی امروز در خطبه های نماز جمعه، درخت را مظهر آبادانی و خرمی و سرسبزی و نماد و سمبل زندگی و نیز موجب لطافت هوا و پاكی طبیعت دانست و افزود: یکی از ویژگی های بهشت که در آیات و روایات متعدد به آن اشاره شده، درخت است.

وی، با اشاره به ضرورت صیانت از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی،  گفت: درختان به منزله ريه طبيعت در تنفس هواي سالم هستند و مردم بايد اهتمام جدي نسبت به درختکاري و حفاظت از مراتع و جنگل ها داشته باشند.

وی عنوان کرد: به طور قطع، درختکاری و توسعه فضای سبز در محیط خانه و سطح شهرها و روستاها، در رفع آلودگی زیست محیطی و جلوگیری از انواع بیماری ها نقشی کلیدی دارد.

علوی، با يادآوري سالروز تشكيل کميته امداد به فرمان امام خميني(ره)، آن را يادگار ماندگار امام راحل دانست و اظهار داشت: اين نهاد از زمان تاسيس، خدمات مالي و فرهنگي زيادي را به محرومان ارائه کرده است و ما نيز بايد در هفته احسان و نيکوکاري به کمک نيازمندان بشتابيم.

امام جمعه پارس آباد با بيان اينكه در طول سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، كميته امداد خدمات زيادي به افراد نيازمند ارائه كرده است، افزود: انتظار مي رود كه با مشاركت مردم در كارهاي خير و خداپسندانه شاهد كاهش افراد نيازمند باشيم و مردم در شرايط بهتري زندگي كنند.

علوی، هفته احسان و نيكوكاري را فرصت مناسبی براي كمك رساني به محرومان و نيازمندان جامعه دانست و گفت: کمک مردم به همنوعان خود زمینه را برای کاهش فاصله طبقاتی  و برقراری عدالت اجتماعی فراهم می کند.