- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام جمعه پارس آباد: حماسه ی 9دی، تجلی وحدت و و لایت پذیری مردم بود

 1

امام جمعه پارس آباد گفت: حماسه ی ماندگار 9دی، تجلی کامل وحدت و ولایت پذیری و نیز بصیرت شناسی مردم ایران اسلامی بود.

2345

به گزارش روز سه شنبه مغانه، حجت الاسلام ولی علوی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: ملت ولایت مدار ایران در جریان فتنه سال 88 با حضور گاهانه و خودجوش درصحنه و خلق حماسه ی 9 دی، بار دیگر نشان دادند که برای دفاع از حریم ولایت ،و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی آماده اند.

وی، از حماسه ی 9دی، رویدادی مهم و تاریخی نام برد و اظهار داشت: مردم مسلمان و با بصیرت ایران در این روز با اعلام حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تومار جریان فتنه و آشوبگران را برای همیشه برچیدند و پاسخ محکمی به حرمت شکنان عاشورا و معاندان و دشمنان نظام دادند.

وی، ادامه داد: حضور باشکوه و گسترده ملت آگاه و فهیم در پشتیبانی و حراست از آرمان های امام راحل و ارزش های انقلاب و تجدید میثاق با ولایت فقیه، سبب ماندگاری حماسه ی عظیم 9دی شده است.

وی، خواستار برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگداشت حماسه 9دی شد.

علوی، با اشاره به در پیش بودن اربعین شهادت سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به صورت باشکوه و منسجم و با حضور دستجات عزاداری و هیئات مذهبی در اربعین حسینی تاکید کرد.

او، همچنین با بیان اینکه غسالخانه پارس آباد به سردخانه مخصوص نگهداری اجساد مجهز شده است، از شهروندان خواست از دفن شبانه اموات خود در آرامستان های منطقه خودداری و اموات خود را در روز دفن کنند.