- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام جمعه پارس آباد: استکبار وحدت امت اسلامی را بر نمی‌تابد

حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر پارس‌آباد اظهار کرد: ولادت پیامبر مکرم اسلام بهترین و بزرگترین ارمغان برای جامعه بشری بود تا از جهل و نادانی و گمراهی حقیقی نجات پیدا کرده و در مسیر سعادتمندی بیشتر گام بردارند.

وی با برشمردن برخی از خصوصیت‌ها و ویژگی‌های پیامبر نور و رحمت حضرت ختمی مرتبت گفت: آن حضرت در همه عمر شریف خود در عین امانتداری، غمگساری، رافت و مهربانی سعی کرد تا با حلم و بردباری و اخلاق حسنه جامعه را به سمت زیبایی و شایستگی‌ها سوق دهد و امروز بر هر امت اسلامی واجب است که از این الگو و اسوه تبعیت کرده و آن را سرمشق خود قرار دهد.

علوی رجوع به این سیره و سلوک را به بهترین رمز و رموز وحدت و همگرایی توصیف کرد و گفت: دلیل عقب‌ماندگی جهان اسلام به خاطر دور شدن از این کانون همگرایی و وحدت است که ضروری است ما با حقانیت و عقلانیت به این سمت پیش از گذشته گرایش پیدا کنیم.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد از اختلاف و دودستگی به عنوان آتش برافروخته استکبار در جهان اسلام برای زیر سئوال بردن ارزش‌ها و مبانی اقتصادی یاد کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن امت اسلامی را با خطرات و بسیاری از آسیب‌ها و تحریم‌ها روبه‌رو کند که قطعا اگر همراهی امت اسلامی شکل بگیرد میدان تفرقه برای دشمنان تنگ‌تر خواهد شد.

علوی با با برشمردن برخی از سلوک و آداب و رسوم زندگی اجتماعی به ویژه رایج شدن برخی از تجملات در زندگی اجتماعی گفت: باید سنت‌های بد را به مانند بت‌شکستن‌ها کنار بگذاریم و اجازه ندهیم آداب و رسوم غلط، زندگی معنوی ما را دچار خدشه کنند.

علوی در پایان ترویج زندگی آسان همراه با معنویت را خاطرنشان کرد و گفت: والدین نیز در ازدواج فرزندانشان باید به این اصل بیش از گذشته توجه کنند تا جامعه ما در چنبره برخی از انحرافات گرفتار نیاید.