- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - http://moghanehonline.ir -

امام جمعه: روند اجرای طرح بهسازی باند فرودگاه پارس آباد مطلوب است

به گزارش مغانه، حجت الاسلام سید سعید رشادی در حاشیه بازدید از طرح توسعه فرودگاه پارس آباد افزود: حجم کارهای انجام شده در این فرودگاه قابل تحسین و رضایت بخش است و طرح ها با شتاب خوبی در حال اجراست.

وی تعریض و افزایش پهنای باند فرودگاه از  ۳۰ متر به ۶۰ متر، اجرای دو لایه آسفالت باند فرودگاه به طول ۳ کیلومتر، دیوارکشی، محوطه سازی و راه اندازی سامانه سرمایشی و گرمایشی ترمینال را از جمله بخشی از اقدامات انجام شده در این فرودگاه اعلام کرد و گفت: تا کنون۱۵۰میلیارد ریال برای اجرای طرح افزایش پهنا و ارتقای استحکام و مقاومت باند فرودگاه هزینه شده و با تکمیل این پروژه امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین مثل فوکر۱۰۰، ام دی و ایرباس در فرودگاه پارس آباد فراهم می شود.

وی با قدردانی از پیگیری و تلاشهای شبانه روزی استاندار و فرماندار شهرستان در رایزنی  با شرکت‌های هواپیمایی کشور به منظور راه اندازی فرودگاه پارس اباد اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و وعده مسوولان مربوطه، با تکمیل طرح توسعه فرودگاه پارس آباد در مهرماه امسال، پروازها از سرگرفته می شود.

امام جمعه پارس آباد همچنین از تخصیص۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز و بهره برداری از این بیمارستان تا پایان سال جاری خبر داد .

او گفت: فعالیت های عمرانی شهرستان امسال چشمگیرتر از سال های گذشته است و البته این مهم با همدلی و همکاری مسوولان امر میسر گشته که امیدوارم این روند رو به رشد، ادامه دار بوده و هر روز شاهد پیشرفت عمران و آبادانی شهرستان مرزی پارس آباد باشیم.

فرماندار پارس آباد نیز از تخصیص حدود سه هزارتن قیر رایگان برای شتاب بخشیدن به عملیات روکش آسفالت باند فرودگاه پارس آباد خبر داد و افزود: این مقدار قیر با پیگیری جدی مدیرکل فرودگاه های استان و عنایت ویژه استاندار اردبیل اختصاص یافته است.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه مسوولان استانی و شهرستانی و مدیران شرکت فرودگاه های کشور برای توسعه و بازگشایی فرودگاه این شهرستان شبانه روز در تلاش هستند، اضافه کرد: فعال سازی فرودگاه از مطالبات و خواسته های اصلی مردم منطقه است چرا که از سرگیری پروازهای فرودگاه پارس آباد، می تواند زمینه ساز رشد و عمران و آبادانی روز افزون این خطه ی مرزی باشد.

صمدی همچنین از شروع عملیات استریپ سازی باند فرودگاه پارس آباد با امکانات و ماشین آلات شهرستان خبر داد و گفت: تمام زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز از همه مهم تر باند فرودگاه در حال تکمیل شدن و طرح های توسعه ای به سرعت در دست اجراست.

فرودگاه پارس آبادمغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.